احتمال معرفی باشاک دمیرتاش برای شهرداری استانبول

سرویس ترکیه - مسئولان دم پارتی از برگزاری نسیت های بررسی موضوع معرفی باشاک دمیرتاش در برابر اکرم امام اوغلو در انتخابات شهرداری استانبول خبر دادند.

به گزارش کردپرس، انتشار گسترده اخبار درباره احتمال معرفی باشاک دمیرتاش همسر صلاح الدین دمیرتاش سیاستمدار در بند کُرد، از سوی حزب دموکراسی و برابری خلق ها (DEM) باعث واکنش های گسترده در فضای سیاسی ترکیه شده است.

در حالی که کمتر از دو ماه تا انتخابات شهرداری ها در ترکیه مانده است، انتشار خبر احتمال معرفی باشاک دمیرتاش به عنوان نامزد انتخابات شهرداری ها از کلانشهر استانبول باعث شوک در فضای سیاسی ترکیه شد.

لوند گلتکین روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی کرد در کانال یوتیوب خود اعلام کرد که در روزهای اخیر صلاح الدین دمیرتاش با رهبران دم پارتی دیدار داشته و پس از آن نیز با همسرش باشاک دمیرتاش ملاقات کرده است. او احتمال معرفی باشاک دمیرتاش را به عنوان نامزد انتخابات شهرداری استانبول بسیار محتمل دانست. او همچنین گفت که در صورت معرفی باشاک دمیرتاش به عنوان نامزد دم پارتی در برابر اکرم امام اوغلو شهردار CHP، احتمال پیروزی نامزد ائتلاف جمهور به شدت بالا می رود و به این ترتیب اردوغان می تواند تمامی ارکان حکومت را قبضه کند.

سزایی تملی نماینده دم پارتی در مجلس ترکیه و یکی از اعضای موثر این حزب، در روزهای اخیر از درخواست باشاک دمیرتاش برای شرکت در انتخابات شهرداری از استانبول خبر داد. او ضمن ابراز خرسندی حزب از این موضوع گفت که کمیسیون حزب این موضوع را مورد بررسی قرار داده و تصمیم خود را اعلام خواهد کرد.

احتمال معرفی باشاک دمیرتاش برای شهرداری استانبول

در همین زمینه روز گذشته اکرم امام اوغلو شهردار کلانشهر استانبول و نامزد دور آتی انتخابات این شهر، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره این خبر گفت: «درست نیست که یک نامزد انتخابات درباره نامزدی فردی از حزب دیگر اظهار نظر کند. تصمیم درباره این امر بر عهده دم پارتی است. من مجبور به اظهار نظر در این باره نیستم.»

گفتنی است در صورتی که دم پارتی نامزدی را در برابر امام اوغلو معرفی کند، به ویژه که این فرد نیز یک شخصیت ویژه و سمبلیک برای کردها باشد، احتمال پیروزی امام اوغلو با توجه به از دست دادن آرای کردها، به شدت کاهش خواهد یافت.

کد خبر 2766170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha