باشاک دمیرتاش از نامزدی برای انتخابات محلی منصرف شد

سرویس ترکیه - باشاک دمیرتاش همسر صلاح الدین دمیرتاش که مدتی پیش برای نامزدی در انتخابات شهرداری استانبول اعلام آمادگی گرده بود، از این تصمیم انصراف داد.

به گزارش کردپرس، باشاک دمیرتاش همسر صلاح الدین دمیرتاش رهبر پیشین در بند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که مدتی پیش برای نامزدی در انتخابات شهرداری کلان شهر استانبول اعلام آمادگی گرده بود، از این تصمیم انصراف داد. 

دمیرتاش با انتشار اطلاعیه ای کتبی اعلام کرد که در نتیجه رایزنی های انجام گرفته با مقامات حزب برابری و دموکراسی خلق ها (DEM/دم پارتی) از این تصمیم صرف نظر کرده است.

او با بیان این که به زودی نامزد رسمی شرکت در انتخبات شهرداری ها در کلان شهر استانبول از سوی دم پارتی معرفی خواهد شد، اعلام کرد که از نامزد معرفی شده از سوی حزب حمایت خواهد کرد و این نامزد، نماینده همه حزب خواهد بود.

دمیرتاش از همه مردم خواست تا به شایعات و احبار غیر رسمی که از سوی محافل رسانه ای مختلف منتشر می شود وقعی قائل نشوند و تنها اخبار دم پارتی را از رسانه های خود این حزب تعقیب کنند.

همزمان با اعلام تصمیم باشاک دمیرتاش، هیات اجرایی مرکزی دم پارتی نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که «پس از بررسی های به عمل آمده در یک نشست مشترک با خانم دمیرتاش تصمیم بر این گرفته شد که ایشان نامزد شرکت در انتخابات نشوند.»

گفتنی است، اخیرا با اعلام آمادگی باشاک دمیرتاش برای شرکت در انتخابات شهرداری ها به شایعات درباره اختلافات میان صلاح الدین دمیرتاش سیاستمدار در بند کرد و مسئولان دم پارتی دامن زده شده بود. بسیاری نیز اعلام نامزدی دمیرتاش را در عناد با حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با نامزدی اکرم امام اوغلو شهرداری فعلی استانبول و نامزد دور آتی شهرداری این کلان شهر، دانستند.

کد خبر 2766764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha