توهین های جنسیتی یکی از وکلای استانبول علیه همسر دمیرتاش/HDP پیگیری قضائی را آغاز کرد

سرویس ترکیه - HDP در بیانیه ای توهین های زن ستیزانه و غیر اخلاقی یکی از اعضای کانون وکلای استانبول علیه همسر صلاح الدین دمیرتاش را محکوم کرده و پیگیری قضائی علیه او را آغاز کرد.

به گزارش کردپرس، در پی توهین های غیر اخلاقی و جنسیتی عثمان تاشدمیر یکی از وکلای ثبت شده در کانون وکلای استانبول، علیه باشاک دمیرتاش همسر صلاح الدین دمیرتاش رئیس مشترک سابق و در بند حزب دموکراتیک خلق ها (HDP)، وکلای حزب شکایت قضائی علیه این وکیل دادگستری را آغاز کردند.

عثمان تاشدمیر صبح امروز با انتشار تصویری از باشاک دمیرتاش در صفحه توئیتر خود جملاتی حاوی توهین های جنسی علیه او به کار برد. در پی این سخنان موجی از واکنش علیه تاشدمیر آغاز شد اما او با همان ادبیات جنسیت زده و غیر اخلاقی به همه این واکنش ها پاسخ داد.

ماهسونی قهرمان وکیل صلاح الدین دمیرتاش در گفتگو با بیانت از شکایت رسمی علیه تاشدمیر به دادستانی استانبول خبر داد. 

قهرمان همچنین اعلام کرد که برای شروع تحقیقات انضباطی علیه تاشدمیر به کانون وکلای استانبول مراجعه می کند.

مجلس زنان HDP نیز با انتشار بیانیه ای رسمی در پایگاه خبری رسمی حزب، تاشدمیر را متجاوز خطاب کرده و اظهارات غیر اخلاقی و جنسیت زده او را در امتداد سیاست های زن ستیزانه دولت ترکیه توصیف کرد.

مجلس زنان HDP با بیان این که حمله به باشاک دمیرتاش حمله به مبارزات زنان کرد است، خواستار آغاز تحقیقات قضائی و انضباطی کانون وکلای استانول علیه عثمان تاشدمیر و مجازات او شد.

کد خبر 2758468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha