اجازه تشکیل «ترورستان» را در مرزهای جنوبی مان نمی دهیم

سرویس ترکیه - در پی کشته شدن 9 نظامی ترکیه در زاپ، شورای امنیت ترکیه تشکیل جلسه اضطراری داد.

به گزارش کردپرس،  پس از عملیات نیروهای PKK علیه نظامیان ترکیه در زاپ که منجر به کشته شدن 9 تن از نظامیان ترکیه در این منطقه عملیاتی و مجروح شدن 4 تن دیگر شد، اعضای کابینه رجب طیب اردوغان نشست امنیتی اضطراری تشکیل دادند. در بیانیه پایانی این نشست آمده که ترکیه اجازه تشکیل «ترورستان» را در مرز جنوبی خود نخواهد داد.

بنا بر گزارش آناتولی ترکی به نقل از بیانیه مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه این نشست اضطراری به ریاست رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور این کشور و با حضور هاکان فیدان وزیر امور خارجه، علی یرلی کایا وزیر کشور، یاشار گولر وزیر دفاع، متین گوراک فرمانده ستاد کل ارتش، ابراهیم کالین رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت)، فخرالدین آلتون رئیس مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری، و عاکف چاغتای قلیچ مشاور ارشد سیاسی و امنیتی ریاست جمهوری، در دفتر اردوغان در کاخ دلمه باغچه استانبول برگزار شد. نشست مذکور یک ساعت و نیم به طول انجامید.

بر اساس بیانیه منتشر شده از سوی مرکز ارتباطات نهاد ریاست جمهوری ترکیه، در این نشست امنیتی، حمله روز گذشته نیروهای PKK به نیروهای ارتش ترکیه در منطقه عملیاتی موسوم به پنجه- قفل (زاپ) در شمال کردستان عراق مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

همچنین در بیانیه پایانی نشست امنیتی ترکیه آمده است که در عملیات متقابل ارتش ترکیه به مواضع نیروهای PKK و YPG در کردستان عراق و سوریه 36 تن در شمال کردستان عراق و 9 تن در کردستان سوریه (در مجموع 45 تن) کشته شده اند.

بنا بر تلقی رسانه های ترک شورای امنیت ترکیه در بیانیه خود از عبارت «ترورستان» به جای «کردستان» استفاده کرده و نوشته است: «به هیچ عنوان اجازه تشکیل «ترورستان» را در مرزهای جنوبی خود نخواهد داد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: 

«ترکیه در چارچوب حق دفاع از خود و توافقات دوجانبه، هر جا که تهدید تروریستی، اردوگاه و پناهگاه، تشکیل شده یا وجود داشته باشد، بدون توجه به اینکه چه کسی حامی آن باشد، آن را از میان بر خواهد چید. این اولویت اصلی ماست. ما مصمم هستیم که کسانی را که در تلاش برای جلوگیری از رسیدن ما به اهدافمان در قرن دوم ترکیه هستند، همچنین کسانی که ریسمان آنها را در دست دارند، از سر راه برداریم.»

کد خبر 2765702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha