هاکان فیدان و یاشار گولر درباره درگیری های اخیر با PKK به مجلس توضیح می دهند

سرویس ترکیه - هاکان فیدان وزیر خارجه و یاشار گولر و زیر دفاع ترکیه درباره درگیری های اخیر با نیروهای PKK در کردستان عراق به مجلس ترکیه توضیح می دهند.

به گزارش کردپرس، هاکان فیدان وزیر امور خارجه و یاشار گولر و زیر دفاع ترکیه درباره درگیری های اخیر با نیروهای PKK در کردستان عراق و کشته شدن شمار زیادی از نظامیان ترکیه در اقلیم کردستان به مجلس ترکیه توضیح می دهند.

به نوشته بخش ترکی خبرگزاری آناتولی، مجلس ترکیه در روز سه شنبه 16 ژانویه به ریاست نعمان کورتولموش تشکیل جلسه خواهد داد.  

قرار است هاکان فیدان وزیر خارجه و یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه در ساعت 15 روز سه شنبه با حضور در صحن عمومی مجلس ترکیه، توضیحاتی را درباره حملات اخیر نیروهای PKK به مواضع ترکیه در کوه های کردستان عراق ارائه دهند. 

بنا بر این خبر، پس از به پایان رسیدن مذاکرات در مجلس ترکیه «قرار است تفاهم نامه ای در محکومیت تروریسم و تداوم قاطعانه مبارزه با آن از سوی مجلس خوانده و به رای گذاشته شود».

گفتنی است، در عملیات اخیر نیروهای PKK علیه نظامیان ترکیه در کردستان عراق، در 22 و 23 دسامبر و 12 ژانویه به ترتیب 12 و 9 تن از نیروهای نظامی ارتش ترکیه جان خود را از دست دادند. 

شماری از نمایندگان اپوزیسیون ترکیه از جمله اوزگور اوزل رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) از مجلس ترکیه خواستار حضور وزرای مربوطه و پاسخ گویی آنان درباره دلایل این شکست ها و لزوم حضور ترکیه در داخل مرزهای عراق شدند. 

 وزارت دفاع ترکیه روز 12 ژانویه با انتشار اطلاعیه ای کشته شدن 9 تن از نیروهای نظامی ارتش خود را در مناطق عملیاتی موسوم به پنجه قفل  در کردستان عراق تایید کرده بود. با این حال مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK، یکشنبه 14 ژانویه، در گزارشی از کشته شدن 61 نیروی نظامی ترکیه در عملیات 12 ژانویه در کردستان عراق خبر داد. HPG اعلام کرد که نیروهایش  توانسته اند اطلاعات جسد 20 تن از نظامیان ترکیه را مستند کنند.

کد خبر 2765756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha