کریدور مرزی ترکیه به 40 کیلومتر می رسد!

سرویس ترکیه - یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه از تصمیم این کشور برای ایجاد یک کریدور مرزی 30 تا 40 کیلومتری در مرزهای عراق و سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه در سخنانی از تصمیم ترکیه برای ایجاد یک کریدور امنیتی به عمق 30 تا 40 کیلومتر در مرز عراق و سوریه خبر داد.

بنا بر گزارش NTV، یاشار گولر در گفتگو با خبرنگاران گفت: «تابستان امسال با تداوم سری عملیات پنجه، تروریسم در مرز عراق را برای همیشه از میان بر خواهیم داشت.»

گولر با بیان اینکه مذاکرات با دولت عراق برای همکاری در مبارزه با PKK ادامه دارد، گفت: «دو سال پیش گفتیم بیایید یک مرکز عملیات مشترک با عراق ایجاد کنیم و آنها هم به این موضوع پاسخ مثبت دادند، اما هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.»

وزیر دفاع ترکیه گفت که این موضوع در سفرهای مقامات بلندپایه به بغداد در آینده نزدیک در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گولر در پاسخ به این که آیا عملیات بزرگی علیه نیروهای PKK در قندیل انجام خواهد گرفت، گفت: «در نتیجه عملیات مؤثر ما، قندیل دیگر مثل 10-15 سال پیش نیست. اعضای PKK متوجه شدند نمی توانند در اینجا پناه بگیرند، به سمت جنوب جنوب منطقه آسوس رفتند. اما ما به عناصر PKK که در منطقه آسوس شناسایی می کنیم شلیک می کنیم. نام مکان ها برای ما مهم نیست. هر جا که آنها لانه می کنند، سربازان ما حضور دارند و آنچه لازم است را انجام خواهد داد. هیچ جا برای آنها امن نیست.»

کد خبر 2768105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha