نتایج نظرسنجی ها در استانبول: رقابت بسیار نزدیک اکرم امام اوغلو با مرارد کوروم 

سرویس ترکیه - نتایج نظر سنجی ها در استانبول از رقابت نزدیک دو نامزد AKP و CHP با فاصله ای کم به نفع اکرم امام اوغلو خبر می دهند.

به گزارش کردپرس، فاتح پرتقال روزنامه نگار مشهور نزدیک به اپوزیسیون و مجری خبری تلویزیون سوزجو، نتایج یک نظرسنجی را منتشر کرد که بر اساس آن اکرم امام اوغلو شهردار استانبول و نامزد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با فاصله ای بسیار کم از رقیب خود مراد کوروم وزیر سابق شهرسازی و نامزد حزب عدالت و توسعه (AKP) جلوتر است.

نتایج نظرسنجی در استانبول: رقابت بسیار نزدیک اکرم امام اوغلو با مرارد کوروم 

این نظر سنجی که با سفارش تشکیلات CHP انجام شده است، نشان می دهد که اکرم امام اوغلو شهردار فعلی از CHP با بیش از 45 درصد آرا از رقیب خود مراد کوروم با بیش از 40 درصد آرا جلو تر است. 

بر اساس این نظرسنجی نامزدهای دو حزب خوب و دم پارتی با  3.9 درصد آرا، آرایی مساوی با یکدیگر دارند.

در این نظر سنجی امام اوغلو در مناطق بشیکتاش، کادی کوی (قاضی کوی)، شیشلی، باکرکوی، آتاشهیر، آدالار و بیلیک دوزو بیشترین آرا را دارد و مراد کوروم نیز آرای مناطق اسنلر، گون گورن، باغجیلار، کاغذخانه، سلطان غازی و باشاک شهیر را دارد.

نتایج نظرسنجی در استانبول: رقابت بسیار نزدیک اکرم امام اوغلو با مرارد کوروم 

رقابت اصلی میان دو نامزد شاخص انتخابات شهرداری استانبول در مناطق اوسکودار، توزلا، بایرام پایا، سنجاق تپه و آرناووت کوی است.

نتایج در کل کلان شهر استانبول:

اکرم امام اوغلو، نامزد حزب جمهوری خواه خلق: 45.1 درصد

مراد کوروم نامزد ائتلاف جمهور: 40.4 درصد

بوغرا کاوونجو نامزد حزب خوب : 3.9 درصد

مرال دانیش بشتاش، نامزد دم پارتی: 3.9 درصد

عظمی قارامحمود اوغلو، نامزد حزب ظفر: 2.3 درصد

محمت آلتینوز، نامزد حزب رفاه نو: 2.7 درصد

بیرول آیدین، نامزد حزب سعادت: 0.5 درصد

سایر احزاب و موارد: 1.3 درصد


لازم به ذکر است که شرکت نظرسنجی و تحقیقاتی متروپل نیز در روزهای گذشته نتایج نظرسنجی خود را به اشتراک گذاشت که بر اساس آن اکرم امام اوغلو، 43.5 درصد از آرا و مراد کوروم نامزد ائتلاف جمهور 40.2 درصد آرا را به دست آورده اند. نتایج این نظرسنجی نیز بسیار نزدیک به نظرسنجی اعلام شده از سوی فاتح پرتقال است.

پس از شکست سنگین اپوزیسیون ترکیه، درگیری های زیادی میان احزاب اپوزیسیون ترکیه رخ داد که در نتیجه آن احزاب موسوم به میز ششگانه اپوزیسیون راه خود را از یکدیگر جدا کرده و هر کدام اعلام کردند که به طور مستقل در انتخابات آتی شرکت می کنند. در نتیجه این درگیری ها دم پارتی حزب جایگزین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) نیز اعلام کرد که به طور مستقل و جداگانه در این انتخابات شرکت می کند تا نشان دهد که آرای آن دقیقا چقدر است و بدون حمایت آن اپوزیسیون به سختی به پیروزی دست خواهد یافت.

کد خبر 2768063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha