دمیرتاش در اعتراض به بازرسی بدنی غیر قانونی حاضر به ملاقات با وکیل خود نشد

سرویس ترکیه - صلاح الدین دمیرتاش سیاستمدار در بند کرد به دلیل اعمال بازرسی بدنی تحقیرآمیز در زندان حاضر نشد با وکیل خود ملاقات کند.

به گزارش کردپرس، صلاح الدین دمیرتاش رهبر پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) که در زندان فوق امنیتی ادیرنه به سر می برد، به دلیل اعمال بازرسی بدنی تحقیر آمیز از سوی گارد زندان حاضر نشد در جلسه ملاقات با وکیل خود رمضان دمیر شرکت کند.

رمضان دمیر وکیل صلاح الدین دمیرتاش اعلام کرد که برای دیدار با دمیرتاش به زندان ادیرنه رفته است، اما دمیرتاش به دلیل عدم پذیرش درخواست بازرسی بدنی از سوی گارد زندان، در این ملاقات شرکت نکرده است. 

دمیرتاش در اعتراض به بازرسی بدنی غیر قانونی حاضر به ملاقات با وکیل خود نشد

دمیر اعلام کرد که بنا به دستور وزارت دادگستری از دمیرتاش خواسته شده است که هر بار وارد اتاق و یا از آن خارج می شود، باید کفش های خود را در مقابل دوربین در بیاورد. 

دمیر با انتشار پستی در رسانه های مجازی اعلام کرد: در حالی که زمان کمی به انتخابات شهرداری ها مانده است و دمیرتاش باید با وکلای خود دیدار کند، وزارت دادگستری بازرسی بدنی تحقیر آمیزی را علیه آقای دمیرتاش آغاز کرده است.

دمیر به نقل از دمیرتاش رفتار وزارت دادگستری را «قلدرمآبانه و تحقیر آمیز» توصیف کرده و اعلام کرده است که تا زمان تداوم این رفتار در جلسات ملاقات با وکلا، اعضای خانواده و نمایندگان مجلس شرکت نخواهد کرد.

دم پارتی در واکنش به این خبر با انتشار بیانیه ای هدف از این رفتارها را جلوگیری از برگزاری  نشست های سیاسی در روند انتخابات شهرداری ها دانست و خواستار کنار گذشته شدن فوری این رفتارها علیه دمیرتاش شد.

کد خبر 2768190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha