نامزد CHP: به جز دم پارتی در ما به روی همه احزاب باز است

سرویس ترکیه - نماینده و نامزد CHP در اظهاراتی نژادپرستانه گفت که درهای شهرداری حزبش به روی هر کسی جز اعضای دم پارتی باز خواهد بود.

به گزارش کردپرس، بورجو کوکسال نامزد حزب جمهوری خواه خلق (CHP) برای شرکت در انتخابات شهرداری ها از حوزه افیون حصار، در میتینگ تبلیغاتی خود گفت که در صورت پیروزی در انتخابات در شهرداری او به جز دم پارتی (حزب دموکراسی و برابری خلق ها) بر روی همه احزاب باز خواهد بود. 

نامزد CHP: به جز دم پارتی در ما به روی همه احزاب باز است

سخنان بورجو کوکسال که در حال حاضر نماینده ارشد CHP از حوزه افیون حصار نیز هست، با واکنش بسیار گسترده و شدید هم حزبی ها و رقبای سیاسی او مواجه شد. 

اوزگور اوزل رهبر CHP بلافاصله سعی در تصحیح این مسئله کرد و در سخنانی اظهار کرد که «سخنان بورجو کوکسال نامزد افیون حصار تنها یک تپق زبانی بوده است و او از من خواسته تا این مسئله را حل کنم. درهای حزب ما در افیون به روی همه احزاب سیاسی و همه مردم باز است.» 

کوکسال پس از واکنش گسترده به اظهاراتش، با انتشار پستی در حساب ایکس خود اعلام کرد که پای سخنان خود ایستاده و به وعده ای که داده عمل خواهد کرد و به دم پارتی خدمت رسانی نخواهد کرد و اعضای دم پارتی را در مدیریت شهرداری شریک نخواهد کرد. با این حال او عبارت هداپار را نیز به اظهارات خود اضافه کرد. 

او همچنین در گفتگو با باریش یارکاداش روزنامه نگار مشهور TV100 گفت که سخنانش به هیچ وجه لغزش زبانی نبوده و بر سر اظهارات خود باقی است.

واکنش ها در صفحات مجازی به حدی بالا بود که حزب جمهوری خواه خلق مجبور شد بیانیه ای را در این زمینه منتشر کند. در بخشی از بیانیه آمده است: «در مواجهه با سیاست های چند قطبی سازی که ترکیه را بر اساس هویت ها تقسیم می کند، ما مصمم به ایجاد سیاستی هستیم که همه مردم را بدون توجه به عقیده، قومیت، سبک زندگی، موقعیت اجتماعی-اقتصادی یا عقاید سیاسی آنها، در بر گیرد... درهای شهرداری‌های ما امروز مانند دیروز به روی همه باز خواهد بود و حتی یک شهروند به دلیل هویت خود از حقوق و خدمات عمومی محروم نخواهد شد.»

نامزد CHP: به جز دم پارتی در ما به روی همه احزاب باز استنامزد CHP: به جز دم پارتی در ما به روی همه احزاب باز است

حزب جمهوری خواه خلق اما برای این نماینده و نامزد شهرداری خود هیچ مجازاتی در نظر نگرفت.

اکرم امام اوغلو شهردار استانبول نیز در اظهاراتی تند گفت که کوکسال یا باید برای خودش کار جدیدی پیدا کند، یا حزب جدیدی.»

نامزد CHP: به جز دم پارتی در ما به روی همه احزاب باز است

در همین حال امید اوزداغ رهبر ملی گرای افراطی حزب ظفر برای برگزاری نشستی از کوکسال دعوت به عمل آورد. 

واکنش ها به سخنان کوکسال همچنان ادامه دارد.

کد خبر 2767928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha