ترکیه یک پایگاه نظامی جدید در دهوک تاسیس کرده است

سرویس ترکیه - یک منبع نظامی عراقی در گفتگو با روژنیوز از تاسیس یک پاگاه نظامی جدید در دهوک توسط ترکیه خبر داد.

به گزارش کردپرس، یک منبع نظامی عراقی در گفتگو با روژنیوز گفت که ترکیه پایگاه نظامی جدیدی در شهر دهوک در اقلیم کردستان عراق تاسیس کرده است. 

به نوشته روژنیوز، ترکیه در بسیاری از شهرهای اقلیم کردستان به ویژه دهوک پایگاه های نظامی ایجاد کرده است و در حال حاضر ارتش ترکیه دارای بیش از 100 پایگاه نظامی در اقلیم کردستان عراق است. بسیاری از پایگاه های مورد  بحث با حمایت حزب دمکرات کردستان (پارتی) تاسیس شده اند.

به گفته این مقام نظامی، حملات ترکیه به مناطق مختلف اقلیم کردستان ادامه دارد و ارتش ترکیه در عمق 90 کیلومتری خاک  عراق حضور نظامی دارد.

ترکیه یک پایگاه نظامی جدید در دهوک تاسیس کرده است

گفتنی است، اگرچه عملیات نظامی دولت ترکیه در اقلیم کردستان توسط دولت عراق محکوم شد، یاشار گولر وزیر دفاع ترکیه هفته گذشته در سخنانی در مجلس این کشور در توضیح لزوم اجرای عملیات برون مرزی در خاک عراق و سوریه گفت که اگر این عملیات در خاک آن کشورها صورت نگیرد ترکیه مجبور است که این جنگ را در داخل شهرهای خود تجربه کند.

گولر گفت: «مهم نیست که چه کسی به چه بهانه‌ای و چه دلیلی از آنها (نیروهای کرد PKK و  YPG) حمایت کند، ما اجازه ایجاد یک کریدور تروریستی در امتداد مرزهای جنوبی خود را نخواهیم داد.» او از تداوم عملیات نظامی ترکیه در کردستان عراق خبر داد.

ترکیه یک پایگاه نظامی جدید در دهوک تاسیس کرده است

هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه نیز در همین نشست، گفت که کشورش «دیپلماسی مبارزه با تروریسم را با توجه به حضور مسلحانه حزب کارگران کردستان (PKK) در سوریه، عراق و ایران و با در نظر گرفتن این واقعیت که در بسیاری از کشورها، به‌ویژه در اروپا، بازوی سیاسی دارد» شکل می‌دهد.

همزمان دولت باغچه لی رهبر حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) در سخنانی با بیان اینکه از عملیات برون مرزی ترکیه در مرزهای جنوب کشور، حمایت می کند، ایجاد یک «کریدور آرامش برای امنیت و آینده ترکیه» به عمق 60 کیلومتر را پیشنهاد کرد.

ترکیه یک پایگاه نظامی جدید در دهوک تاسیس کرده است

کد خبر 2766065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha