ترکیه با هماهنگی پارتی بە مواضع PKK در کردستان عراق حمله می‌کند

سرویس سوریه - روزنامه دیلی صباح در گزارشی از هماهنگی دولت ترکیه با پارتی در حملات نظامی این کشور علیه PKK در خاک کردستان عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، روزنامه دیلی صباح ترکیه در گزارشی اعلام کرد که دولت ترکیه با هماهنگی حزب دمکرات کردستان (پارتی) در اقلیم کردستان عراق عملیات نظامی انجام می‌دهد.

به نوشته آژانس خبری آوینه، روزنامه دیلی صباح ترکی در گزارشی اظهار داشت که ارتش ترکیه یک منطقه جداگانه را به عمق ۱۵ تا ۳۰ کیلومتر در داخل خاک حکومت اقلیم کردستان عراق ایجاد کرده است.

در این گزارش همچنین آمده است که ارتش ترکیه ۶۲۰ کیلومتر جاده نظامی در اقلیم کردستان عراق به عنوان بخشی از عملیات موسوم به «قفل پنجه» ساخته است.

به گفته این روزنامه، ترکیه با هماهنگی پارتی یعنی حزب حاکم در اقلیم کردستان عراق، در شمال این اقلیم عملیات نظامی انجام می‌دهد و افزود که هماهنگی زیادی بین دو طرف در زمینه‌های سیاسی و نظامی وجود دارد، اما انتظارات ترکیه برای مشارکت مشابه اتحادیه میهنی کردستان(YNK) با این کشور علیه حزب کارگران کردستان(PKK) برآورده نشده است.

در این بیانیه تصریح شد: «چند منبع از منابع امنیتی ترکیه، YNK را متهم می‌کنند که به اعضای PKK اجازه می‌دهد آزادانه در سلیمانی تردد کنند.»

در پایان گزارش دیلی صباح آمده است: « از زمانی که YNK سیستم ریاست مشترک بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی را ایجاد کرد، روابط این حزب و ترکیه رو به وخامت گذاشت، در حالی که در زمان مرحوم جلال طالبانی بهبود نسبی در روابط آنها مشاهده می‌شد و باوجود تنش‌ها بین YNK و ترکیه، آنکارا نمی‌خواهد به طور کامل روابط خود را با این حزب قطع کند، زیرا هر دو طرف از تقویت روابط خود سود می‌برند، علاوه بر این که این حزب همچنان یک حزب فعال در دولت اقلیم کردستان است.»

کد خبر 2766040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha