61 نظامی ترکیه در عملیات زاپ کشته شده اند/اطلاعات 20 جسد را ثبت کرده ایم

سرویس ترکیه - مرکز رسانه ای HPG در گزارش خود مدعی کشته شدن دست کم 61 نظامی ترکیه و ثبت اطلاعات اجساد 20 نظامی شد. 

به گزارش کردپرس، مرکز اطلاع‌رسانی و مطبوعاتی نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK، امروز، یکشنبه 14 ژانویه، در گزارشی از کشته شدن 61 نیروی نظامی ترکیه در عملیات 12 ژانویه در کردستان عراق خبر داد. HPG اعلام کرذ که نیروهایش  توانسته اند اطلاعات جسد 20 تن از نظامیان را مستند کنند.

بنا بر گزارش منتشر شده از سوی مرکز رسانه ای HPG در سایت فرات، نیروهای HPG در عملیاتی که در روز 12 ژانویه علیه پایگاه نظامی ترکیه در زاپ انجام دادند، دست کم 61 نیروی نظامی ترکیه کشته شده، 4 نظامی مجروح و شمار زیادی سلاح و مهمات نظامی کشف، ضبط و امها شدند.

مرکز رسانه ای HPG، در این گزارش مدعی شد که اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت دفاع ترکیه مبنی بر کشته شدن 9 تن از نظامیان نادرست بوده و شمار بیستری از این نظامیان در حمله 12 ژانویه جان خود را از دست داده اند.

در این اطلاعیه آمده است که نیروهای نظامی ترکیه همه در منطقه تپه آمدیه جان خود را از دست داده اند و نیروهای HPG در این عملیات 20 جسد را شمارش و مستند کرده اند. 

بنا بر این گزارش نیروهای HPG در این عملیات توانسته اند  6 مقر اسکان نظامیان ترکیه، 3 کانتینر، 11 مخفیگاه، 2 سایت لجستیکی، یک سایت مهمات را منهدم کنند. آنها همچنین توانسته اند یک سیستم رادار، یک دوربین حرکتی معمولی، یک دوربین حرکتی حرارتی، 2 قبضه اسلحه اِی فور (A۴)، 2 قبضه نارنجک انداز بزرگ و 8 گوشی موبایل و مقادیر دیگری سلاح و تجهیزات را کشف و ضبط کنند.

مرکز رسانه ای HPG همچنین از کشته شدن دو تن از نیروهای نظامی خود به نام های «سرخوبون» و «رزگار» در عملیات مذکور خبر داد. HPG اعلام کرد که به جز این متحمل خسارت جانی دیگری نشده است. این سازمان به زودی اطلاعات بیشتری درباره دو عضو جان باخته خود منتشر خواهد کرد.

61 نظامی ترکیه در عملیات زاپ کشته شده اند/اطلاعات 20 جسد را ثبت کرده ایم

لازم به ذکر است که وزارت دفاع ترکیه روز 12 ژانویه با انتشار اطلاعیه ای کشته شدن 9 تن از نیروهای نظامی ارتش خود را در مناطق عملیاتی موسوم به پنجه قفل  در کردستان عراق تایید کرده بود.

کد خبر 2765753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha