بازداشت 113 شهروند ترکیه به اتهام همکاری با PKK

سرویس ترکیه - در پی کشته شدن 9 نظامی ترکیه در زاپ 113 تن از شهروندان ترکیه به اتهام همکاری با PKK و تامین مالی این سازمان بازداشت شدند.

به گزارش کردپرس،  پس از عملیات نیروهای PKK علیه نظامیان ترکیه در زاپ که منجر به کشته شدن 9 تن از نظامیان ترکیه در این منطقه عملیاتی شد، پلیس ترکیه با حمله به خانه های شماری از شهروندان در کردستان ترکیه و برخی شهرهای دیگر دست کم 113 تن از شهروندان را به اتهام همکاری با PKK و تامین مالی این سازمان بازداشت کرد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، نیروهای پلیس ترکیه در حمله بامدادی خود به خانه های شهروندان کرد در آدانا، سمسور (آدی یامان)، آگری (آغری)، آماسیا، آنکارا، آنتالیا، آیدین، بالیک اسیر، چولیک (بینگل)، آمد (دیاربکر)، دیلوک (آنتپ)، جولمرگ (حکاری)، ختای، ایغدیر، مرعش، کاستمونو، قیصریه، کیلیس، قونیه، ملتی (مالاتیا)، مانیسا، مردین (ماردین)، مرسین، موغلا، موش، دست کم 113 تن از شهروندان را بازداشت کردند.

لازم به ذکر است که وزارت دفاع ترکیه ساعاتی پیش با انتشار اطلاعیه ای کشته شدن 9 تن از نیروهای نظامی ارتش خود را در مناطق عملیاتی موسوم به پنجه قفل (زاپ) در کردستان عراق تایید کرده بود.
 

کد خبر 2765683

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha