محمت ایمور افسر بازنشسته میت و از عاملان کشتار فعالان کُرد درگذشت

سرویس ترکیه - محمت ایمور رئیس بازنشسته دایره ضد ترور میت که متهم به کشتار فعالان سیاسی کرد در دهه 70 بود درگذشت.

به گزارش کردپرس، محمت ایمور رئیس سابق شاخه مبارزه با تروریسیم سازمان اطلاعات ترکیه (میت) و مسئول بسیاری از قتل های با عامل مجهول پس از مدتی درگیری با بیماری در بیمارستان چام ساکورای استانبول درگذشت. او در حالی درگذشت که برای هیچ کدام از جنایاتی که خود به آنها اعتراف کرده بود مجازات نشد.

به نوشته مزوپوتامیا، محمت ایمور متولد سال 1943 در استانبول، در قتل برخی از شهروندان کرد از جمله اولاش بارداکچی عضو عضو حزب جبهه رهایی خلق انقلابی (THKP-C) در استانبول، همچنی قتل ماهر چایان و دوستان او در قزل دره در دهه 1970 دست داشت. 

ایمور به همراه 19 متهم دیگر برای 18 پرونده قتل حل نشده (قتل های موسوم به قتل با عاملان مجهول) در دهه 1990 محاکمه شد. ایمور در محاکمه خود در مورد قتلهای حل نشده در دهه 90، به شکنجه و جنایاتی که دولت وقت ترکیه علیه فعالان سیاسی کرد و فعالان چپ مرتکب شده بود اعتراف کرد. با این حال، پس از اعترافات اِیمور به شکنجه و قتل فعالان سیاسی، هیچ تحقیق قضائی علیه او آغاز نشد.

این در حالی بود که احزاب و سازمان های حقوقی مختلفی به دلیل اعترافات اِیمور در مورد قتل های حل نشده و و اعمال شکنجه علیه فعالان سیاسی کرد و کمونیست، شکایت کیفری علیه او تنظیم کرده بودند.

کد خبر 2765685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha