اردوغان در واکنش به برگزاری انتخابات در شمال و شرق سوریه: نمی گذاریم پشت مرزهای ما ترورستان تشکیل دهند

سرویس ترکیه - رئیس جمهور ترکیه با اشاره به انتخابات در شمال و شرق سوریه گفت ترکیه اجازه تشکیل «ترورستان» را در پشت مرزهایش نخواهد داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با اشاره به برگزاری انتخابات شهرداری ها در  شمال و شرق سوریه (مناطق تحت کنترل مدیرت خودگردان) گفت اجازه نمی دهیم به بهانه انتخابات پشت مرزهایمان ترورستان تشکیل شود.

بنا بر گزارش رسانه های دولت ترکیه، اردوغان که در رزمایش افس- 2024 شرکت می کرد، با اشاره به برگزاری انتخابات در منطقه مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه گفت: «اقدامات متجاوزانه گروه تروریستی به بهانه انتخابات علیه تمامیت ارضی کشورمان و سوریه را از نزدیک دنبال می‌کنیم. ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد که گروه تجزیه‌طلب در شمال سوریه و عراق، درست در کنار مرزهای جنوبی اش، یک ترورستان ایجاد کند.»

اردوغان در واکنش به برگزاری انتخابات در شمال و شرق سوریه: نمی گذاریم پشت مرزهای ما ترورستان تشکیل دهند

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود با تکرار این جمله که ترکیه هیچ چشم و نظری به خاک همسایگان خود ندارد، گفت: «ما خصومت یا تعصبی علیه هیچ کشوری نداریم. ما به اراضی و حق حاکمیت کسی چشم ندوخته‌ایم. با تمامی کسانی که به منافع ترکیه احترام داشته و خواستار گسترش‌ همکاری هستند، آماده گفتگو و تقویت روابط هستیم.»

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به رزمایش «افس-2024» گفت: «در رزمایش «افس-2024» هیچ کشوری مورد هدف قرار ندارد. رزمایش ما با یک سناریوی کلی مبتنی بر عملیات حمایت از صلح اجرا می‌شود. در این رزمایش فرصت استفاده از سامانه‌های جدید بومی و ملی که وارد سیستم شده‌اند را داریم. ما اولین آزمایش 33 سلاح، خودرو و سامانه مختلف را انجام خواهیم داد.»

کد خبر 2771140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha