وزارت دفاع ترکیه: کشته شدن 14 نیروی PKK در خاکورک و متینا

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه از کشته شدن 14 تن از نیروهای PKK در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه ای از کشته شدن 14 تن از نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) در مناطق خاکورک و متینا در اقلیم کردستان عراق، همچنین کشته شدن 2 تن از نیروهای یگان های مدافع خلق (YPG) در منطقه عملیاتی موسوم به سپر فرات در خاک کردستان سوریه خبر داد.

بر اساس این اطلاعیه که در حساب رسمی وزارت دفاع در شبکه مجازی X منتشر شد، 14 تن از نیروهای PKK در خاکور و منطقه عملیاتی متینا در اقلیم کردستان عراق جان باختند. همچنین 2 تن از نیروهای YPG توسط نیروهای نظامی ترکیه در منطقه عملیاتی سپر فرات در خاک کردستان سوریه کشته شدند.

مرکز رسانه ای HPG، شاخه نظامی PKK، هنوز واکنشی به این اطلاعیه نشان نداده است.

وزارت دفاع ترکیه همچنین در اطلاعیه ای که دیروز در شبکه مجازی X منتشر شد، از کشته شدن 6 تن از نیروهای  YPG توسط نیروهای نظامی ترکیه در منطقه عملیاتی موسوم به شاخه زیتون در خاک کردستان سوریه خبر داد.

رسانه های نزدیک به YPG نیز هنوز واکنشی به این دو اطلاعیه نشان نداده اند.

لازم به ذکر است، دو روز پیش رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در واکنش به برگزاری انتخابات شهرداری ها در  شمال و شرق سوریه (مناطق تحت کنترل مدیرت خودگردان) گفت که ترکیه اجازه نمی دهد مدیریت خودگردان به بهانه انتخابات پشت مرزهای این کشور «ترورستان» تشکیل دهد.

اردوغان گفت: «اقدامات متجاوزانه گروه تروریستی به بهانه انتخابات علیه تمامیت ارضی کشورمان و سوریه را از نزدیک دنبال می‌کنیم. ترکیه هرگز اجازه نخواهد داد که گروه تجزیه‌طلب در شمال سوریه و عراق، درست در کنار مرزهای جنوبی اش، یک ترورستان ایجاد کند.»

کد خبر 2771236

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha