به تروریست ها در کردستان ترکیه، عراق و سوریه اجازه فعالیت نمی دهیم/یک شب دوباره بر سرتان آوار خواهیم شد

سرویس ترکیه - اردوغان روز گذشته در سخنانی در نشست هیات دولت نیروهای کرد در کردستان ترکیه، کردستان عراق و کردستان سوریه را تهدید کرد که نیروهای ترکیه بار دیگر شبانه بر سر آنها آوار خواهند شد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه روز گذشته در سخنانی نیروهای کرد در کردستان ترکیه، کردستان سوریه و کردستان عراق را تهدید کرد که اجازه فعالیت به آنها نخواهد داد و یک شب دوباره به آنها حمله خواهد کرد. اردوغان در این سخنان دلیل عملیات پی در پی دولت ترکیه در کردستان عراق و سوریه را امن نگه داشتن مرزهای خود و پاکسازی آنها از لوث «تروریسم» عنوان کرد.

تروریسم را در سرچشمه های آن نابود می کنیم

بنا بر گزارش آناتولی ترکی، اردوغان روز گذشته پس از نشست هیات دولت در سخنانی با بیان اینکه در نشست نوامبر شورای امنیت ملی موضوعات زیادی از مبارزه با تروریسم تا تحولات منطقه را مورد بحث و بررسی قرار داده است،  گفت: «ما در حال اجرای موفقیت آمیز استراتژی خود برای نابودی تروریسم در سرچشمه های آن هستیم. در حال حاضر فضای صلح و امنیت در مناطقی که در شمال سوریه از تروریست ها پاکسازی کرده ایم حاکم است.»

مرزهای مشترک با سوریه را پاکسازی می کنیم

او گفت: «امیدواریم در نهایت مناطق نزدیک به مرز خود، به ویژه تل رفعت را که محل تجمع تروریست ها است، از تروریت ها پاکسازی کنیم. همچنین ما با عملیات مستمر پنجه قفل خود در (کردستان) عراق، سازمان تروریستی جدایی‌طلب (PKK) را از مرزهای خود دور نگه می‌داریم.  ما برای پاکسازی ترکیه از شر بلای تروریستی که از 40 سال پیش ملت ما را گرفتار کرده است، مصمم هستیم.»

ما وجود آن را داریم که شبانه بر سرتان خراب شویم!

رئیس جمهور ترکیه با لحنی تهدید آمیز ادامه داد: «من یک بار دیگر به کسانی که با سازمان های تروریستی تلاش می کنند کشور ما را تحت فشار قرار دهند، هشدار می دهم که قطعاً اجازه تشکیل یک سازمان تروریستی در جنوب ترکیه (کردستان ترکیه)، شمال سوریه (کردستان سوریه) و (کردستان) عراق  را نخواهیم داد. ما به خوبی از تلاش ها برای بازسازی و احیای سازمان تروریستی جدایی طلب که در نتیجه عملیات ما وارد وضعیت نباتی شده است، آگاه هستیم. ما به خوبی می دانیم که چه کسی دارد چه کاری انجام می دهد و چه کسی با چه کسی معامله می کند. ما وجود آن را داریم که قطعا یک شب ناگهان بر سرتان خراب شده و تمام این سناریوها را مثل قبل پاره (بی اثر) کنیم.»

اردوغان برای نیروهای نظامی و امنیتی که در داخل کشور و خارج از مرزها  فعالیت می کنند دعای خیر کرد و یاد جان باختگان عملیات ترکیه در این جنگ ها را گرامی داشت.

دلیل عملیات ترکیه در کردستان سوریه و عراق ایجاد صلح و آشتی است!

رئیس جمهور ترکیه درباره دلیل حضور نظامی ترکیه در کردستان عراق و سوریه و عملیات در این کشورها گفت: «می خواهم مؤدبانه به کسانی که هنوز نمی توانند استراتژی عملیات ترکیه در مرزها و آن سوی مرزها را درک کنند، یا کسانی که می فهمند اما نمی توانند آن را هضم کنند، یادآوری کنم: بعضی ها چاه می کنند تا رهگذران را سیراب کنند و برخی نیز برای سقوط دیگران چاه می کنند. ما چاه‌های صلح، آشتی، دوستی، برادری، اعتماد و رفاه حفر می‌کنیم تا همه مردم مان و همه بشریت از آن بنوشند و این خدمت را به همه ارائه می دهیم. ما کسانی را که در ذهن کثیفشان با گستاخی، حسادت و دشمنی، برای ما و در واقع برای کشور و ملت ما چاه حفر می کنند، با محاسبات پلیدشان تنها می گذاریم.»

سخنان اردوغان نشان دهنده تصمیم او برای حملات جدید علیه کردستان سوریه و عراق است

رجب طیب اردوغان در ماه می سال 2022 نیز در سخنانی اعلام کرده بود که «به زودی برای تار و مار کردن نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) به شمال سوریه حمله خواهد کرد و برای این کار نیازی به گرفتن اجازه از کسی ندارد.» او مدت کوتاهی پس از این سخنان عملیات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای مذکور در کردستان عراق و سوریه آغاز کرد. به نظر می رسد، تکرار این سخنان نشان دهنده برنامه عملیاتی جدید دولت ترکیه برای حملات گسترده جدید به ویژه به کردستان سوریه باشد. اردوغان مدت ها است از پاکسازی عمق سی کیلومتری مرزهای شمال سوریه از نیروهای کرد به بهانه ساخت منطقه امن مرزی سخن می گوید. 

همچنین با توجه به نزدیک شدن زمان انتخابات محلی (شهرداری ها و شوراهای شهر) احتمالا سری عملیات دیگری در انتظار کردستان سوریه و عراق باشد. چیزی که ائتلاف حاکم از آن برای تبلیغات انتخاباتی خود در استان های آناتولی مرکزی سود فراوان می برد. 

کد خبر 2764150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha