اردوغان: شبانه برای تار و مار کردن YPG به سوریه حمله می کنیم

سرویس ترکیه - ادوغان اعلام کرد که کشورش همانطور که بر علیه نیروهای کرد در شمال عراق می جنگد، به زودی برای نابودی نیروهای کرد شمال و شرق سوریه به این منطقه نیز حمله خواهد کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی اعلام کرد که به زودی برای تا و مار کردن نیروهای حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) به شمال سوریه حمله خواهد کرد و برای این کار نیازی به گرفتن اجازه از کسی ندارد.

اردوغان در بازگشت از آذربایجان در پاسخ به خبرنگاران همراهش، در رابطه با عملیات نظامی که قرار است در شمال سوریه انجام شود، گفت: «به زودی یک شب آنها را غافل‌گیر کرده و تارومارشان می‌کنیم. ما مجبوریم این عملیات را اجرا کنیم.»

رئیس جمهوری ترکیه با ادعای تهدید از سوی شمال سوریه و این که حمله علیه ترکیه بی پاسخ نخواهد ماند، اعلام کرد: «در شمال سوریه برخی نقاط تمرکز متعلق به سازمان‌های تروریستی شناخته شده وجود دارد. این نقاط از شمال‌شرقی سوریه گرفته تا شمال‌غربی در کلیه آن مناطق وجود دارند.»

اردوغان با بیان این که «متاسفانه برخی از نیروهای ائتلاف و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا از نیروهای کرد در شمال و شرق سوریه بطور جدی حمایت تسلیحاتی به‌عمل می آورند» ادعا کرد: «آمریکا هزاران کامیون کمک تسلیحاتی برای PKK ،YPG و PYD ارسال کرده است. به این سازمان‌های تروریستی حتی در منطقه آموزش نظامی هم داده می‌شود. ما نمی توانیم این واقعیت ها را نادیده بگیریم.»

رئیس جمهور ترکیه افزود: «همانطوری‌که در شمال عراق علیه مواضع سازمان تروریستی PKK و نوچه‌های آن عملیات ضدتروریستی ترتیب می‌دهیم، این وضعیت در مورد سوریه هم صدق می‌کند و حتی مهم‌تر است. همانطوری‌که قبلا هم گفتم شبانه به یک‌باره بر سرشان آوار می شویم و با حملات کوبنده تارومارشان می‌کنیم. تروریست‌ها و تروریسم را ریشه‌کن خواهیم کرد.»

اردوغان ادامه داد: «قبل از هر چیزی هر کسی باید مسئولیت‌ها و وظایف خود در این مورد را بجای آورد. آمریکا نیز باید عهده‌دار وظایف خود در این مورد باشد. اگر آمریکا به مسئولیت‌ها و وظایف خود در مبارزه با تروریسم عمل نکند، ما ناگزیر باید به فکر خود باشیم. ما نمی توانیم برای مبارزه با تروریسم از کشوری اجازه بگیریم.»

کد خبر 33280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha