دولت ترکیه در روزهای گذشته سه بار متینا را بمباران شیمیایی کرد

سرویس ترکیه - مرکز رسانه ای HPG مدعی بمباران شیمیایی مناطق حضور نیروهای PKK در کردستان عراق در روزهای نخست ماه دسامبر شد.

به گزارش کردپرس، مرکز اطلاع رسانی و مطبوعات نیروهای مدافع خلق (HPG) شاخه نظامی PKK، در گزاشی مدعی بمباران شیمیایی منطقه عملیاتی متینا در کردستان عراق از سوی نیروهای نظامی ترکیه شد.

بنا بر این گزارش که در پایگاه اینترنتی خبرگزاری فرات منتشر شده است، نظامیان ترکیه در روزهای یکم تا سوم دسامبر مجموعا سه بار از گازهای شیمیایی در عملیات ضد نیروهای PKK در کردستان عراق استفاده کرده است.

در این اطلاعیه آمده است که «نیروهای نظامی ترکیه در روزهای یکم تا سوم دسامبر سنگرهای جنگی در تپه چارچل در منطقه عملیاتی متینا را 5 بار با پهپادهای بمب افکن (سیها) یک بار با گازهای شیمیایی و 2 بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران کرده اند. 

 در روز سوم دسامبر نیز سنگرهای جنگی در میدان عملیاتی تپه اورته، 2 بار با گازهای شیمیایی، و 2 بار با مواد منفجره ممنوعه بمباران شده اند.»

مرکز رسانه ای HPG در ادامه این گزارش از بمباران مناطق خاکورک، زاپ، میدان خنره بالا، آب لولان و گوشینه، و روستای درگله در متینا توسط جنگنده ها و بالگردهای بمب افکن ارتش ترکیه در روزهای یکم تا چهارم دسامبر خبر داد.

کد خبر 2764140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha