13 هزار و 600 عملیات علیه PKK/کشته شدن 37 مسئول رده بالا

سرویس ترکیه - وزیر کشور ترکیه ادعا کرد که از ابتدای بر سر کار آمدن کابینه جدید تا کنون 609 تن از اعضای «سازمان های تروریستی» از جمله 37 عضو رده بالا کشته شده اند.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه، صبح امروز در اظهاراتی مدعی شد که از ابتدای بر سر کار آمدن کابینه جدید یعنی از ابتدای ژوئن تا کنون، 609 تن از اعضای «سازمان های تروریستی» کشته شده اند.

یرلی کایا مدعی شد که 37 تن از افراد «کشته شده» مسئولین رده بالای سازمان های تروریستی بوده اند.

علی یرلی کایا امروز با شرکت در نشستی با حضور نمایندگان مطبوعات در آنکارا، با دادن گزارشی از عملکرد وزارت کشور ترکیه در 180 روز گذشته از آغاز فعالیت کابینه جدید، گفت: «پهپادها و هواپیماهای شناسایی ترکیه در طول این دوره 28 هزار و 180 ساعت پرواز داشته اند.»

یرلی کایا با بیان اینکه در طول این مدت 13 هزار و 641 عملیات علیه PKK/KCK انجام شده است، گفت: « هزار و  973 مورد از این عملیات در شهرها و 11 هزار و 668 عملیات در مناطق روستایی انجام شده است.»

او افزود: «در عملیات علیه این سازمان 53 تن کشته و 363 نفر سالم اسیر شدند، شدند، 4 تن مجروح شده و 82 تن نیز تسلیم نیروهای وزارت کشور شده اند.
همچنین در این سری عملیات 3 هزار و 583 مظنون بازداشت و 770 متهم با حکم قضائی راهی زندان شدند و برای 684 نفر نیز حکم کنترل قضایی صادر شد.»

یرلی کایا با ارائه گزارشی درباره سری عملیات مبارزه با «سازمان های چپگرا» گفت: «در 200 عملیات علیه سازمان های تروریستی چپ، در مجموع 9 تن جان باخته، 31 نفر از 404 مظنون بازداشت شده راهی زندان شدند، و برای 86 نفر از آنها دستور کنترل قضایی صادر شد. از مجموع افراد خنثی شده در عملیات داخل کشور، 3 نفر در فهرست قرمز تحت تعقیب، یک نفر در فهرست سبز و 10 نفر  در فهرست نارنجی  و 23 سه تن دیگر در فهرست طوسی بودند. در مجموع 37 نفر تروریست رده بالا کشته شده اند.»

او درباره سری عملیات علیه مظنونان به اتهام تامین مالی PKK گفت: «106 مظنون از 647 مظنون بازداشت شده در 115 عملیات علیه تامین مالی سازمان های تروریستی با حکم قضائی راهی زندان شده و 16 میلیون و 392 هزار لیر از این افراد کشف و ضبط شد.»

وزیر کشور ترکیه گفت: «با سری عملیات انجام شده در چارچوب مبارزه با تروریسم در مدت 6 ماه از 100 اقدام تروریستی جلوگیری شد. از این تعداد 82 مورد بمب گذاری و 18 مورد عملیات تروریستی بودند.»

او از اصطلاح «خنثی شدن» درباره این افراد استفاده کرد که معمولا شامل «کشته شدن و اسیر شدن» می شود. عبارت «سازمان های تروریستی» نیز معمولا از سوی مقامات ترکیه برای نامیدن سازمان های PKK، YPG، PYD و جماعت فتو مورد استفاده قرار می گیرد.

علی یرلی کایا در ادامه گزارش مفصل خود، توضیحاتی درباره سری عملیات انجام شده علیه مافیای شهری، سازمان های جرایم سازمان یافته، سازمان های جرایم سایبری، سازمان های قاچاق و ... ارائه داد.

کد خبر 2764051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha