کشته شدن کارگر آندوک فرمانده PKK در کوبانی

سرویس ترکیه - سازمان اطلاعات ترکیه در اطلاعیه ای مدعی کشته شدن کارگر آندوک فرمانده PKK در کوبانی در یک عملیات در شمال سوریه شد.

به گزارش کردپرس، سازمان اطلاعات ترکیه (میت) با انتشار اطلاعیه ای مدعی شد که فردی به نام موتلو کاجار (قاجار) با نام سازمانی کارگر آندوک فرمانده PKK را در کانتون کوبانی Nر شمال و شرق سوریه از پای در آورده است.

بخش ترکی خبرگزاری آناتولی همچنین خبرگزاری DHA یکی از رسانه های نزدیک به دولت ترکیه، به نقل از منابع امنیتی نوشتند که «کاجار در سال 1997 به PKK پیوسته  از سال 2009 در منطقه هفتانین در کردستان عراق فعالیت نظامی داشته است. او در جریان درگیری با نیروهای ترکیه از ناحیه دست و چشم مجروح شده است.»

بنا بر این گزارش ها «کاجار در سال 2013 به عنوان مسئول اردوگاه مخمور رستم جودی در کردستان عراق، پس از آن از سال 2015 به عنوان مسئول نیروهای PKK در تل رفعت کردستان سوریه منصوب شده است. کاجار در سال 2020 به عنوان فرمانده نیروهای محلی PKK در تل رفعت مشغول به فعالیت شده است.»

کشته شدن کارگر آندوک فرمانده PKK در کوبانی

«او در سال 2022 به فعالیت خود در دریک کردستان سوریه ادامه داد. در سال 2023 که فرماندهی نیروهای PKK (آناتولی در خبر خود از عبارت فرماندهی PKK و  YPG استفاده کرده است) در کوبانی را برعهده داشته است، توسط دادسرای عمومی بیتلیس ترکیه به اتهام عضویت در سازمان تروریستی (PKK) تحت پیگرد قانونی قرار گرفته است.»

بر اساس این گزارش کاجار «مسئولیت عملیاتی را در 24 جولای 2021 در منطقه عملیاتی سپر فرات در شمال و شرق سوریه بر عهده داشته است که در آن 2 تن از نیروهای نظامی ارتش ترکیه جان خود را از دست داده اند.»

کشته شدن کارگر آندوک فرمانده PKK در کوبانی

میت در اطلاعیه خود مدعی شده است که کاجار مدتی طولانی از سوی نیروهای امنیتی تحت تعقیب بوده و سر انجام در سوریه مکان یابی شده است و در یک عملیات سازماندهی شده توسط میت از پای در آمده است.

کشته شدن کارگر آندوک فرمانده PKK در کوبانی

کشته شدن کارگر آندوک فرمانده PKK در کوبانی

کد خبر 2763706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha