کشته شدن دو نیروی بلندپایه YPG در تل رفعت

سرویس ترکیه - سازمان اطلاعات ترکیه/ میت از کشته شدن دو تن از اعضای ارشد YPG در تل رفعت در کردستان سوریه خبر داد.

به گزارش کردپرس، سازمان اطلاعات ترکیه از کشته شدن حسین اوزترک با نام مستعار مظلوم و ویدان فاتح با نام مستعار زلال عفرین دو تن از اعضای ارشد یگان های مدافع خلق (YPG) در عملیاتی در تل رفعت در کردستان سوریه خبر داد. 

بنا بر گزارش بخش ترکی آناتولی به نقل از منابع امنیتی، حسین اوزترک با نام مستعار مظلوم که در سال ۱۹۹۴ به صفوف YPG پیوسته بود با همراهی ویدان فاتح با نام مستعار زلال عفرین، در سازماندهی و هدایت عملیات علیه نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق مختلف از جمله ترکیه، عراق و سوریه نقش مهمی ایفا کرده است. بنا بر ادعای میت اوزترک همچنین از سال ۱۹۹۴ تا ۲۰۱۵ در مناطق مختلف عراق از جمله قندیل، گاره، زاپ و متینا و همچنین در ایران در نواحی بانه، و سلماس به عنوان نیروی PKK فعالیت کرده بود. او از سال ۲۰۱۵ به بعد، در سوریه به فعالیت نظامی خود ادامه داده بود. ویدان فاتح نیز در سال ۱۹۹۰ در سوریه با همکاری با شاخه محلی PKK فعالیت‌های خود را آغاز کرده و در سال ۲۰۰۰ به واحدهای نظامی این گروه پیوسته بود و از آن زمان در سازماندهی حملات نقش داشت.

میت مدعی شده که نیروهای میدانی اش در عملیاتی در تل رفعت، این دو عضو بلندپایه YPG، یعنی اوزتورک و فاتح، را از پای در آورده اند.

رسانه های نزدیک به PKK و YPG هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده اند.

کد خبر 2776476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha