کشته شدن دو عضو ارشد PKK در سلیمانیه

سرویس ترکیه - سازمان اطلاعات ترکیه از ترور دو تن از اعضای ارشد PKK در سلیمانیه کردستان عراق خبر داد.

به گزارش کردپرس، در عملیاتی که توسط سازمان اطلاعات ترکیه (میت) در کردستان عراق انجام شد، دو تن از اعضای ارشد PKK با نام‌های جایزه سلبر، با نام سازمانی «برفین روژ»، و امینه اولاش، با نام سازمانی «تکوشین دلگش»، از جان خود را از دست دادند. میت اعلام کرد که این دو تن به اتهام جمع‌آوری پول از مردم محلی برای تامین مالی PKK و مشارکت در فعالیت‌های این سازمان، تحت پیگرد بودند.

کشته شدن دو عضو ارشد PKK در سلیمانیه

بنا بر گزارش بخش ترکی آناتولی به نقل از منابع امنیتی، این دو فرد در ارتباط نزدیک با رهبران ارشد PKK و KCK بودند و وظیفه جمع‌آوری مبالغ مالی از مردم منطقه را بر عهده داشتند. این مبالغ برای تامین نیرو و تجهیزات مورد نیاز گروه در عملیات‌ مختلف، به ویژه علیه نیروهای امنیتی ترکیه، استفاده می‌شد. همچنین گزارش شده که سلبر و اولاش در جذب جوانان برای عضویت در PKK نقش داشتند و دستورات عملیاتی را به شاخه‌های جوانان PKK در ترکیه منتقل می‌کردند.

کشته شدن دو عضو ارشد PKK در سلیمانیه

این افراد که از سال ۱۹۹۹ به عنوان اعضای فعال و مسئول در PKK فعالیت می‌کردند، در لیست افراد تحت تعقیب تشکیلات میت قرار داشتند. در نهایت، در عملیاتی که در استان سلیمانیه انجام شد، جان خود را از دست دادند.

کد خبر 2776656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha