توافق ترکیه و عراق منجر به ترور و اشغالگری می شود؛

سرویس ترکیه - کمیته روابط خارجی KCK با انتشار بیانیه ای امضای توافقنامه اخیر میان ترکیه و عراق را موجب «اشغال و تروریسم» دانسته و نسبت به خطر بازگشت داعش به منطقه هشدار داد.

به گزارش کردپرس، کمیته روابط خارجی کنفدرالیسم جوامع دمکراتیک (KCK) با صدور بیانیه‌ای حملات اخیر ارتش ترکیه به اقلیم کردستان عراق را محکوم کرد. KCK در این بیانیه اعلام کرد که در دو هفته گذشته، ۷ شهروند کُرد در پی حملات دولت ترکیه به خاک اقلیم کردستان جان خود را از دست داده‌اند.

در این بیانیه آمده است که شهروندان بَدی کمال محمد، مظفر حسین خدر، محمد مظفر حسین و مبین مظفر حسین در مناطق برادوست و راپرین توسط ارتش ترکیه کشته شدند. همچنین، دو فعال مطبوعاتی برجسته به نام‌های گلستان تارا و هیرو بهاالدین در منطقه شارزور جان باخته‌اند. همچنین، "حکیم لقمان توریستی که به ترکیه سفر کرده بود، به دلیل صحبت به زبان کردی در استانبول به قتل رسید.

KCK در ادامه هشدار داده است که ترکیه با استفاده از گروه‌های تروریستی از جمله داعش به دنبال پیشبرد برنامه‌های اشغالگرانه خود است. این بیانیه تأکید کرده که پس از توافق میان ترکیه و عراق، نیروهای باقی‌مانده داعش بار دیگر در منطقه بهدینان مستقر شده‌اند و ترکیه از این گروه‌ها برای تقویت حضور نظامی و اشغالگری خود در مناطق کُردنشین استفاده می‌کند.

کمیته روابط خارجی KCK خاطرنشان کرده که این اقدامات تهدیدی جدی برای مردم عراق و به ویژه مردم اقلیم کُردستان است و می‌تواند منجر به نسل‌کشی و تغییرات دموگرافیک گسترده‌ای شود. این کمیته از مردم عراق، به ویژه جوانان و روشنفکران، درخواست کرده است که علیه این اشغالگری واکنش نشان داده و از مبارزات نیروهای کرد (PKK) حمایت کنند.

کد خبر 2774942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha