پیشتازی دمیرتاش و دم پارتی در نظرسنجی از رأی‌دهندگان کُرد

سرویس ترکیه - اندیشکده اسپکتروم هاوس استانبول در گزارشی از آخرین نظرسنجی های خود اعلام کرد که بالاترین آرای کردها در ترکیه به صندوق صلاح‌الدین دمیرتاش و دم پارتی ریخته می شود.

به گزارش کردپرس، اندیشکده و پژوهشگاه اسپکتروم هاوس مستقر در استانبول با انتشار نتایج آخرین نظرسنجی های خود از شهروندان کُرد ترکیه، اعلام کرد که در این استان ها صلا الدین دمیرتاش رهبر پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) و حزب برابری و دموکراسی خلق ها (دم پارتی) از سایر احزاب پیش هستند.

بنا بر گزارش آمیدا خبر (amidahaber) اسپکتروم هاوس این نظرسنجی را بین ۱۵ تا ۲۸ آگوست با مشارکت شهروندان بالای 18 سال که خود را کُرد تعریف می‌کنند، انجام داده است. دکتر آزاد باریش مدیر عامل اسپکتروم هاوس، روز گذشته در یک نشست خبری، نتایج گزارش «گرایش رأی‌دهندگان کُرد و ارزیابی عملکرد» را ارائه داد.

پیشتازی دمیرتاش و دم پارتی در نظرسنجی از رأی‌دهندگان کُرد

این پژوهش در ۱۲ استان از جمله آگری، آنکارا، غازی آنتپ، باتمان، بینگُل، دیاربکر، حکاری، استانبول، ماردین، مرسین، شرناخ و وان، که شمار زیادی از شهروندان آنها را کردها تشکیل می دهند، انجام شده است. در این پژوهش، پرسش های باز درباره چهره‌هایی که کردها به عنوان رهبر خود می‌بینند، گزینه‌های احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری و احزاب مورد حمایت آن‌ها، به صورت حضوری پرسیده شد.

پیشتازی دمیرتاش و دم پارتی در نظرسنجی از رأی‌دهندگان کُرد

پیشتازی دمیرتاش و دم پارتی

بر اساس نتایج به دست آمده از نظرسنجی اسپکتروم هاوس، در پاسخ به این سؤال که «اگر روز یکشنبه انتخابات برگزار شود، به چه کسی رأی می‌دهید؟»، ۴۶.۸ درصد از شرکت‌کنندگان در تمامی استان های مذکور به صلاح‌الدین دمیرتاش، ۱۸.۷ درصد به رجب طیب اردوغان، ۸.۸ درصد به اکرم امام‌اوغلو، ۴.۶ درصد به اوزگور اوزل و ۳ درصد به منصور یاواش رأی داده اند.

پیشتازی دمیرتاش و دم پارتی در نظرسنجی از رأی‌دهندگان کُرد

همچنین، در پاسخ به این سؤال که «اگر امروز انتخابات پارلمان برگزار شود، به کدام حزب رأی می‌دهید؟»، ۳۹.۳ درصد به دم پارتی، ۱۳.۹ درصد به حزب عدالت و توسعه (AKP)، ۹.۷ درصد به حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP)، ۲ درصد به حزب رفاه نو (YRP) و ۱ درصد به هدا پار (Hüda Par) رأی داده اند.

در همین حال، شمار کسانی که تصمیم‌ی در این زمینه ندارند، به پرسش پاسخ نداده‌اند یا اعلام کرده‌اند که در انتخابات شرکت نخواهند کرد، ۳۲ درصد گزارش شده است.

کد خبر 2774965

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha