افزایش تقاضای مردم برای برگزاری انتخابات زودهنگام

سرویس ترکیه - نتایج آخرین نظرسنجی ها نشان می دهد که بیش از 53 درصد شهروندان ترکیه خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام هستند.

به گزارش کردپرس، شرکت تحقیقات و نظرسنجی AREA با اعلام نتایج آخرین نظرسنجی خود از درخواست 53 درصدی شهروندان برای برگزاری انتخابات زودهنگام در ترکیه خبر داد.

شرکت تحقیقاتی AREA نتایج آخرین نظرسنجی خود را که در هفته ابتدایی ماه جولای انجام شده است، منتشر کرد. 

این شرکت تحقیقاتی در نظرسنجی که با عنوان «پژوهش وضعیت سیاسی ترکیه» انجام داده است، پرسیده که «اگر امروز انتخابات پارلمانی برگزار شود به کدام حزب رای می دهید؟»

بر اساس این نظرسنجی  آرای حزب عدالت و توسعه (AKP)، حزب حاکم ترکیه، که در آخرین انتخابات این کشور 35 درصد بود، به 29 درصد کاهش یافته است.

از میان پاسخ دهندگان به این نظرسنجی، 32 درصد به حزب جمهوری خواه خلق (CHP)، 29 درصد به حزب عدالت و توسعه (AKP)، 10.4 درصد به حزب حرکت ملی (MHP)، 9.6 درصد به دم پارتی، 6.1 درصد به حزب خوب، 5 درصد به حزب ظفر، و 4.3 درصد به حزب رفاه نو (YRP) رای داده اند. 3.4 درصد باقی مانده افراد نیز به دیگر احزاب رای مثبت داده اند.

همچنین در این نظرسنجی از شهروندان درباره برگزاری انتخابت زودهنگام پرسیده شده است و 53.3 درصد شهروندان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شده اند.

کد خبر 2772757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha