اوزگور اوزل رهبر CHP با بشار اسد دیدار می کند

سرویس ترکیه - حزب جمهوری خواه خلق از توافق با دولت دمشق برای برگزاری نشستی میان بشار اسد و اوزگور اوزل خبر داد.

به گزارش کردپرس، دولت دمشق پیشنهاد حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP) را برای دیدار اوزگور اوزل رهبر این حزب با بشار اسد رئیس جمهور سوریه پذیرفت. قرار است اوزل با دیدار با بشار اسد نقش میانجی را در مذاکرات آتی رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با بشار اسد ایفا کند.

برهان الدین بولوت معاون CHP در سخنانی اعلام کرد که دولت دمشق درخواست سفر اوزل را به سوریه پذیرفت است. بولوت با شرمت در برنامه تلوزین خلق تی وی، گفت: «در حال حاضر موضوع دیدار از سوی دولت سوریه پذیرفته شده است و تنها مانده که درباره زمان و مکان این دیدار تصمیم گیری شود. ما پیشتر درخواست خود را برای ملاقات با مقامات دولت دمشق اعلام کردیم و از دمشق پاسخ مثبت دریافت کردیم.»

در این زمینه ایلهان اوزگِل دیگر معاون رئیس CHP، نیز در گفتگو با روزنامه اورنسل با تایید خبر موافقت دولت دمشق با دیدار رهبر CHP با بشار اسد، گفت: «ما در برهه حساسی در روابط میان دو کشور سوریه و ترکیه به سر می بریم. هنوز تاریخ دقیقی برای این نشست اعلام نشده اما به احتمال زیاد ما یک نشست با رهبری اوزگور اوزل برگزار خواهیم کرد.» 

اوزگل با بیان این که مهمترین مسئله میان دو کشور بحران آوارگان سوری است، گفت: «ما در حال حاضر حزب اول ترکیه هستیم و اگر انتخاباتی برگزار شود ما به احتمال زیاد به قدرت خواهیم رسید. به همین دلیل می خواهیم در جدی ترین مسئله حوزه سیاست خارجی، خود به طور مستقیم موضوع رابطه با دولت سوریه و شنیدن خواست های آن را در دستور کار قرار دهیم.»

اوزگور اوزل رهبر CHP با بشار اسد دیدار می کند

اوزگور اوز نیز در سخنانی جداگانه، اعلام کرد که می تواند نقش میانجی را در رابطه میان اردوغان و اسد ایفا کند. او گفت: «ابتدا باید اسد را برای نشستن بر سر میز مذاکره متقاعد کرد. من می توانم اسد را راضی به این کار کنم.»

اوزل در سخنانی دیگر نیز با اشاره به توافق با سوریه گفت: «ما درباره سفر به سوریه توافق کرده ایم و به زودی تاریخ سفر مشخص شده و به دمشق سفر خواهیم کرد. ترکیه و اسد دور میز مذاکره خواهند نشست.»

کد خبر 2772711

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha