PKK و  YPG ربطی به کُردها ندارند/ اجازه تشکیل یک «دولت تروریستی» را در منطقه نخواهیم داد

سرویس ترکیه - رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه با نشریه نیوزویک با ادعای این که نیروهای مبارز کُرد در کردستان عراق و سوریه ربطی به کردها ندارند، گفت که ترکیه هرگز اجازه تشکیل یک «دولت تروریستی» (دولت کُرد) را در منطقه نخواهد داد. 

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با ادعای این که نیروهای مبارز کُرد در کردستان عراق و سوریه ربطی به کردها ندارند، گفت که ترکیه هرگز اجازه تشکیل یک «دولت تروریستی» (دولت کُرد) را در منطقه نخواهد داد. او گفت ترکیه هر زمانی که لازم ببیند با مداخله نظامی در داخل کشور و خارج از مرزهای خود به کنترل اوضاع خواهد پرداخت.

ناتو باید از ترکیه حمایت کند نه از نیروهای کُرد

رجب طیب اردوغان، در مصاحبه با نشریه نیوزویک (Newsweek) با بیان این که یکی از نگرانی های ترکیه مبارزه با تروریسم است، گفت: «ما یک کشور عضو ناتو هستیم. تهدید علیه امنیت ملی ما تهدیدی برای همه کشورهای ناتو به ویژه ایالات متحده است. با این حال حمایت آمریکا و شماری دیگر از متحدان ما در ناتو از سازمان های تروریستی PKK/PYD/YPG و FETO، امنیت ما را تهدید می کند و این بر خلاف اصول ناتو است. ما هر طور که توانستیم نگرانی های خود را درباره حمایت های تسلیحاتی و دیگر حمایت ها که از این سازمان ها می شود، ابراز کرده ایم. ما خواهان حمایت متحدان خود در ناتو در مبارزه با این سازمان ها هستیم، با این حال پاسخ روشنی نمی گیریم.»

او با بیان اینکه همواره در روابط خود با بایدن اصل صداقت را حفظ می کنند و برای توسعه روابط دوستانه (دو کشور) تلاش می کنند، گفت: «ترکیه و آمریکا دو متحد با روابط دیرینه هستند. ما روابط عمیقی داریم و قصد داریم این روابط را توسعه دهیم.»

ما از کردها حمایت می کنیم آمریکا از تروریست ها!

اردوغان در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به این پرسش که دیدگاه ترکیه برای حل بحران سوریه و تداوم حضور نظامی آمریکا در این منطقه چیست، گفت: «ما ملتی هستیم که بیش از همه از درگیری‌ها در کشور همسایه‌مان سوریه متاثر شده است. آمریکا از تروریست ها در سوریه حمایت می کند نه کردها. ما از کردهای سوریه حمایت می کنیم و از حقوق آنها محافظت می کنیم. سازمان تروریستی PKK/PYD/YPG تحت عنوان نیروهای دموکراتیک سوریه دست به اقدامات تروریستی در منطقه می زند. این سازمان به ویژه کردهای سوریه را سرکوب می کند. این تروریست های تحت حمایت آمریکا هستند که کردها، عرب ها و ترکمن های منطقه را تهدید می کنند و آنها را از سرزمین هایشان بیرون می کنند.»

PKK و  YPG ربطی به کُردها ندارند/ اجازه تشکیل یک «دولت تروریستی» را در منطقه نخواهیم داد

این ترکیه است که واقعا با داعش می جنگد

اردوغان افزود: «سازمان های تروریستی PKK/PYD/YPG از حمایت هایی که به بهانه "مبارزه با داعش" می شود برای حمله به ترکیه و سوریه استفاده می کنند. این ما هستیم که واقعاً با داعش می جنگیم. ما تنها متحد ناتو هستیم که درگیر نبرد نزدیک با داعش هستیم. ما برای ایجاد فضای صلح در سوریه تلاش می کنیم. راه حل همه این درگیری ها یک وحدت اجتماعی جدید مبتنی بر تمامیت ارضی در سوریه است. خواست اصلی ما این است که سوریه کشوری مرفه و کاملاً عاری از تروریسم و ​​تحت حکومت سوری ها باشد، نه قطعه زمینی که قدرت های منطقه ای و جهانی در آن با یکدیگر زورآزمایی کنند.»

PKK و  YPG در کنار داعش هستند نه معترضان کُرد!

اردوغان با اشاره به وجود سازمان های مسلح کرد در عراق و سوریه گفت: «در عراق و سوریه تروریست ها در کنار داعش هستند نه مبارزان کرد! آنها نماینده هیچ گروه قومی و مذهبی نیستند. هر دو سازمان تروریستی مستقیماً تروریسم و ​​اهداف شنیع آن را نمایندگی می کنند. ما هیچ مشکلی با جمعیت کرد در سوریه و عراق نداریم. ما با تروریست ها مشکل داریم و به حل این مشکل با خنثی کردن تروریست ها بسیار نزدیک شده ایم.»

تشکیل یک کشور تروریستی در منطقه یک خیال خام است

رئیس جمهور ترکیه گفت: «آنهایی که فکر می کنند می توانند یک کشور تروریستی در منطقه ما ایجاد کنند، درگیر یک خیال خام هستند، خیال خامی که هرگز محقق نخواهد شد. وقتی زمان آن فرا رسد، مهمانان سوری ما جنگ را پشت سر می گذارند و داوطلبانه به کشور خود باز می گردند. ما برای این منظور تلاش خود را افزایش خواهیم داد.»

اردوغان در پایان سخنان خود گفت: «متأسفانه برخی از متحدان ناتو نه تنها به ما کمک نمی کنند، بلکه شاهد رویکردها و اقداماتی از آنها هستیم که کار ترکیه را دشوارتر هم می‌کنند. ما همچنان به کنترل اوضاع در داخل کشور و خارج از مرزهای آن ادامه می دهیم و با مداخله در مواقع لازم و در حد ضروری، استراتژی راه حل خود را پی می گیریم.»

منبع: آناتولی ترکی

ترجمه و تلخیص: کردپرس - سرویس ترکیه

کد خبر 2772774

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha