اردوغان سوء قصد به ترامپ را  محکوم کرد

سرویس ترکیه - رئیس جمهور ترکیه سوء قصد به جان دونالد ترامپ را محکوم کرد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در اجتماعی ایکس، سوء قصد به جان دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین و نامزد انتخابات آتی ریاست جمهوری در آمریکا را محکوم کرد.

اردوغان نوشت: «سوء قصد علیه چهل و پنجمین رئیس‌جمهور و نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا، جناب دونالد ترامپ را به شدت محکوم می‌کنم.

امیدوارم که برای پیشگیری از تاثیر این اتفاق بر انتخابات آمریکا و ثبات جهانی، تحقیقات در مورد این حمله به دقیق‌ترین شکل ممکن انجام خواهد شد و عاملان و آمران در اسرع وقت محاکمه خواهند شد.»

اردوغان تاکید کرد که ترکیه در کنار مردم کشور دوست و متحد آمریکا خواهد بود.

همزمان وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه‌ای، حمله به دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در ایالت پنسیلوانیا را به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: «حمله به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری آمریکا در جریان تبلیغات انتخاباتی وی در ایالت پنسیلوانیا را به شدت محکوم می‌کنیم.»

گفتنی است دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا در جریان سخنرانی انتخاباتی خود در پنسیلوانیا، مورد سوء قصد قرار گرفت. 

در جریان این سوء قصد ترامپ به طور سطحی از ناحیه گوش زخمی شد و جان سالم به درد برد. با این حال دو نفر در این حادثه جان خود را از دست دادند.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان در گزارشی اعلام کرد که توماس متیو کروکس، عامل 20 ساله حمله مسلحانه به دونالد ترامپ، از طرفداران ثبت شده مردمی حزب جمهوری خواه بوده است.

براساس این گزارش، کروکس در سیستمی که به اعضا اجازه می‌دهد با شرکت در انتخابات مقدماتی بسته به شخصی که می‌خواهند نامزد ریاست جمهوری باشد، رای دهند، به‌عنوان یک جمهوری‌خواه ثبت شده است.

کد خبر 2772855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha