۲۴ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۲

هاکان فیدان: 

از ایران و روسیه می خواهیم در روند برقراری روابط مشارکت کنند + فیلم

فراخوان اردوغان برای برقراری مذاکرات صلح با سوریه بسیار ارزشمند است
از ایران و روسیه می خواهیم در روند برقراری روابط مشارکت کنند + فیلم

سرویس ترکیه - وزیر خارجه ترکیه در سخنانی از ایران و روسیه برای میانجیگری میان دولت های آنکارا و دمشق دعوت به عمل آورد.

به گزارش کردپرس، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی درباره تداوم تلاش ها برای برقراری و عادی سازی روابط میان دولت های آنکارا و دمشق، این فراخوان را بسیار ارزشمند دانست. او همچنین از دولت های ایران و روسیه برای نقش آفرینی در مذاکرات دعوت کرد.

فراخوان اردوغان برای برقراری مذاکرات صلح با سوریه بسیار ارزشمند است

بنا بر گزارش روزنامه جمهوریت، وزیر خارجه ترکیه، در کنفرانس خبری مشترک با فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی، با اشاره به ابراز تمایل رجب طیب اردوغان رئیس جمهور این کشور برای عادی سازی روابط با سوریه گفت: «رئیس جمهور ما در جایگاه رهبری جامعه برای تحقق صلح از سوریه دعوت به عمل آورد. این فراخوان، فراخوانی بسیار ارزشمند است. امیدوارم که آنها (دولت سوریه) قدر این موضوع را بدانند.»

ما همچنان در کنار مخالفان سوری همیشه هستیم

فیدان درباره همکاری با گروه های مخالف سوری در سال های اخیر گفت: «این اپوزیسیون سوریه است که تصمیم می گیرد که چگونه با دولت سوریه رابطه برقرار کند. این برادران و خواهران ما (مخالفان سوری) کسانی هستند که از ورود مهاجران بیستر به کشور ما جلوگیری می کنند. ما آ«ها را به حال خود رها نخواهیم کرد. آنها تلاش های زیادی برای برقراری امنیت در ترکیه کرده اند. ما شانه به شانه با تروریسم جنگیده ایم.»

مهاجران سوری را بیرون نمی کنیم

وزیر خارجه ترکیه گفت که کشورش نمی تواند به مهاجران سوری برای بازگشت به سوریه فشار بیاورد و آنها در صورت تمایل خود به طور داوطلبانه به کشوشان باز خواهند گشت.

ایران و روسیه به سوریه فشار بیاورند

به نوشته الجزیره، فیدان در بخش دیگری از سخنان خود گفت که از همپیمانان خود در روسیه و ایران می خواهیم نقش آفرینی کنند و برای انجام مذاکرات به دمشق فشار آورند.

وزیر امور خارجه ترکیه گفت: ما با برادران سعودی خود برای روند عادی سازی روابط با دولت سوریه به توافق رسیدیم و از ایران و روسیه نیز انتظار داریم مانند عربستان در این امر مشارکت کنند.

کد خبر 2772869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha