فاجعه در ازمیر: دو جوان بر اثر جریان برق در آب گرفتگی خیابان جان باختند + فیلم

سرویس ترکیه - در پی باران شدید و آب گرفتگی خیابان ها، دو نفر بر اثر برق گرفتگی در خیابان به شکلی فجیع جان باختند.

به گزارش کردپرس، دو شهروند اهل ازمیر که در حال راه رفتن در خیابانی در منطقه قوناخ ازمیر بودند، به دلیل بارندگی شدید در ازمیر و آب گرفتگی معابر، بر اثر جریان برق ناشی از کابل های زیر زمین، به شکلی دردناک جان باختند.

در تصاویر منتشر شده از دوربین های مداربسته دیده می شود که یک شهروند در خیابان در حال راه رفتن است که به یکباره برق او را می گیرد و روی زمین می افتد. شهروند دیگری برای کمک به او می رود که او نیز بلافاصله با تماس با زنی که دچار برق گرفتگی شده، خشک شده و روی زمین می افتد. افراد دیگر نیز به دلیل شدت جریان برق نمی توانند به آنها کمک کنند. این دو شهروند جوان در نهایت با وجود مداخله های پزشکی جان خود را از دست می دهند. 

فاجعه در ازمیر: دو جوان بر اثر جریان برق در آب گرفتگی خیابان جان باختند + فیلم


پس از انتشار تصاویر دردناک مرگ این دو شهروند جوان، اداره های مرتبط با این موضوع آغاز به متهم کردن یکدیگر به خطاکاری کردند. 

شهرداری ازمیر پس از فاجعه دست به کار شد و خیابانی را که پر از چاله بود، آسفالت و سنگ کرد. شهرداری اعلام کرد که این اتفاق ربطی به این سازمان ندارد. اداره برق نیز با انتشار بیانیه هایی اعلام کرد که کابل هایی که در زمین جاساز کرده است، از جای خود حرکت کرده اند و این موضوع ربطی به فعالیت اداره برق ندارد. اداره برق نیز پس از فاجعه کابل ها را سی سانتی متر در عمق بیشتر جایگذاری کرد.

در نهایت دادستانی ترکیه قرار بازداشت 29 تن را در رابطه با این اتفاق صادر کرد. 

فاجعه در ازمیر: دو جوان بر اثر جریان برق در آب گرفتگی خیابان جان باختند + فیلم

اوزگه جرن دختر جوان جان باخته در این حادثه دانشجوی دانشکده پزشکی بود. دوستان اوزگه در جایی که او جان خود را از دست داده بود گل گذاشته و نوشتند: «این حادثه نیست، جنایت است.»

مادر نوین اوکتم آی جوان جان باخته در این حادثه نیز در اظهاراتی گفت: «حقش این نبود که پسر من در این جوانی بمیرد. تازه می خواستم به او لباس دامادی بپوشانم. من هم مادر او بودم هم پدرش و او را با دشواری بسیار بزرگ کرده بودم.»

فاجعه در ازمیر: دو جوان بر اثر جریان برق در آب گرفتگی خیابان جان باختند + فیلم

اوزگور اوزل رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) که شهرداری ازمیر نیز به حزب او تعلق دارد، در سخنانی اعلام کرد که بدون در نظر گرفتن جایگاه و حزب مسئولان این حادثه، خواستار شناسایی و مجازات آنها است.

مرگ دردناک این دو جوان، شوک شدیدی به جامعه ترکیه وارد کرد و یک بار دیگر باعث انتقاد های شدیدی علیه سهل انگاری ادارات مختلف در انجام وظایفشان شد. سهل انگاری هایی که باعث جان باختن انسان ها می شود. 

کد خبر 2772880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha