اعضای باندی که مهاجران خارجی از جمله ایرانی ها را ربوده و باج خواهی می کردند، بازداشت شدند

سرویس ترکیه - اعضای یک باند قاچاق انسان که مهاجران خارجی از جمله ایرانی ها را ربوده و از خانواده های آنها باج خواهی می کردند، در استانبول دستگیر شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهای پلیس ترکیه در استانبول، با ترتیب دادن عملیاتی علیه یک باند قاچاق انسان که مهاجران غیر قانونی از جمله ایرانی ها را ربوده و از خانواده های آنها باج خواهی می کردند، چهار تن از آنها را بازداشت کردند. 

تیم های اداره مبارزه با قاچاق مهاجران پلیس استان استانبول عملیاتی را علیه یک باند قاچاق انسان آغاز کردند که گذر مهاجران غیرقانونی را از مناطق مرزی در مسیر افغانستان، پاکستان، ایران، ترکیه و کشورهای اروپایی سازماندهی می کردند.

در تحقیقات پلیس درباره این باند قاچاق انسان مشخص شد که اعضای این باند با استفاده از سلاح گرم و تهدید افراد، مهاجران غیر قانونی را گروگان گرفته و از خانواده های آنها باج خواهی می کردند.

در این عملیات 3 نفر با ملیت افغانستانی و یک مشاور املاک اهل ترکیه که بدون قرارداد رسمی منازل را به شهروندان خارجی اجاره می داد، بازداشت شدند و در بازرسی ها 2 قبضه اسلحه غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد. در حالی که 3 متهم اهل افغانستان پس از طی مراحل قانونی به دادسرا معرفی شده و راهی زندان شدند، مشاور املاک اهل ترکیه به شرط کنترل قضایی آزاد شد.

کد خبر 2772776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha