اوزل پیش از دیدار با اردوغان: اگر دست من بود همین هفته انتخابات زودهنگام برگزار می کردم

سرویس ترکیه - پس از دیدار اول اردوغان و اوزل در ساختمان AKP در دوم می، اردوغان در 11 ژوئن به دیدار اوزگور اوزل رهبر CHP می رود.

به گزارش کردپرس، پس از دیدار اوزگور اوزل، رئیس حزب جمهوری خواه خلق (CHP) با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه (AKP) در دفتر مرکزی این حزب در 2 می، تاریخ دیدار دوم میان دو رهبر سیاسی ترکیه اعلام شد. اوزل اعلام کرد که اردوغان روز سه شنبه 11 ژوئن ساعت 16:00 از مقر CHP در آنکارا بازدید خواهد کرد.

اوزل در سخنانی دیدار میان رهبران سیاسی را مهم دانست و گفت: «اگر رهبران سیاسی با یکدیگر دست ندهند (عادی سازی روابط)، آن گاه سوء استفاده گران از این وضعیت دست های خود را به هم می مالند.»

اوزل پیش از دیدار با اردوغان: اگر دست من بود همین هفته انتخابات زودهنگام برگزار می کردم

اوزل در پاسخ به پرسشی درباره بحث های اخیر پیرامون برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: «من اکثریت پارلمان را ندارم که انتخابات زودهنگام برگزار کنم. اگر اکثریت را داشتم، بلافاصله همین یکشنبه به انتخابات می رفتم و صاحب دولت می شدم.»

اوزل در ادامه سخنان خود گفت که حزبش برای عادی سازی روابط به مذاکره و تلاش های خود ادامه می دهد. او گفت مذاکره و انتقاد با حفظ مرزهای ادب به جای توهین کردن به طرف مقابل برای عادی سازی مهم است.

کد خبر 2771384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha