ترکیه یک سال و نیم دیگر به مصاف انتخابات زودهنگام می رود

سرویس ترکیه - اوزگور اوزل رهبر جوان CHP در سخنانی جنجالی پیشبینی کرد که ترکیه یک سال و نیم با انتخابات زودهنگام فاصله داشته باشد.

به گزارش کردپرس، اوزگور اوزل رهبر جوان حزب جمهوری خواه خلق (CHP) دقایقی پیش در سخنانی با بیان این که دلش می خواست انتخابات همین فردا برگزار شود، گفت که پیشبینی می کند انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری در ترکیه یک سال و نیم دیگر برگزار شود.

اوزگور اوزل در سخنانی جنجالی با بیان این که فکر نمی کند این دوره ریاست جمهوری به 5 سال بکشد، گفت: «ارزیابی من این است که فکر می کنم 5 سال این دوره ریاست جمهوری تمام نمی شود، در اواسط 2.5 سال انتخابات زودهنگام برگزار می شود. یعنی من انتخابات زودهنگام را در 1.5 سال آینده ممکن می بینم. با این حال دلم می خواست که انتخابات همین فردا باشد.»

او گفت برای برگزاری انتخابات زودهنگام از جهت قانونی نیاز به موافقت دست کم 360 نماینده مجلس وجود دارد که اپوزیسیون ترکیه هنوز این شمار نماینده را ندارد. با این حال افزایش بحران اقتصادی ممکن است این روند را تسریع کند.

رهبر حزب مادر اپوزیسیون ترکیه با اشاره به تداوم شرایط بد اقتصادی در ترکیه گفت: «در حالی که حقوق بازنشستگی در ترکیه 370 یورو است، و دستمزد ها افزایش نمی یابد، اگر دولت بخواهد این صدا را نشنیده بگیرد، آن وقت کشور درگیر بن بست اقتصادی خواهد شد. طبیعی است که افزایش نارضایتی ها از سوی مردم آنها را به سوی خواست برگزاری انتخابات زودهنگام پیش ببرد.»

کد خبر 2772146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha