قوانین ازدواج خارجی ها با شهروندان ترکیه سخت تر می شود

سرویس ترکیه - وزارت کشور ترکیه قوانین سخت تری برای اتباع خارجی که قصد ازدواج با شهروندان ترکیه را دارند، وضع کرد.

به گزارش کردپرس، وزارت کشور ترکیه با ارسال بخشنامه ای به دایره ازدواج شهرداری ها، آنها را ملزم کرد تا درخواست های ازدواجی را که اتباع خارجی در آن اقامت قانونی در خاک ترکیه ندارند، نپذیرد.

بنا بر خبر منتشر شده در روزنامه جمهوریت، در نامه ای که از سوی اداره کل جمعیت و امور شهروندی وزارت کشور به مأموران ازدواج شهرداری ها ارسال شده، اعلام شده است که برای جلوگیری از اخذ تابعیت ترکیه از طریق ازدواج های ساختگی، فردی که می خواهد ازدواج کند باید حق اقامت قانونی در خاک ترکیه را داشته باشد. در غیر این صورت درخواست نباید دریافت شود.

وزارت کشور ترکیه دلیل این کار را افزایش شمار اتباع خارجی خواستار اقامت در ترکیه از طریق راه های قانونی و غیر قانونی در سال های اخیر اعلام کرده است. 

در بخشی از متن ارسال شده به ماموران ازدواج، آمده است: «انجام تشریفات ازدواج خارجیانی که به طور قانونی وارد کشور ما نشده اند، این فرصت را برای افراد بدخواه که ممکن است امنیت و حاکمیت ملی ما را تهدید کنند، به وجود می آورد که با شهروندی ترکیه به راحتی در کشور ما بمانند و درها به روی آنها باز شود.»

گفتنی است، در سال های اخیر یکی از روش های آسان دریافت اقامت و شهروندی ترکیه برای اتباع خارجی، ازدواج ساختگی با شهروندان ترک در ازای پرداخت پول بوده است. اتباع خارجی پیش از این می توانستند با ازدواج با شهروندان ترک سه سال در خاک ترکیه با ویزای اقامتی «خانواده» بمانند و پس از آن درخواست شهروندی ترکیه را کنند.

کد خبر 2772143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha