هدی کایا نماینده سابق HDP آزاد شد + فیلم

سرویس ترکیه - هدی کایا نماینده سابق مجلس از HDP شب گذشته با دستور دادگاه از زندان آزاد شد.

به گزارش کردپرس، هدی کایا نماینده سابق مجلس از حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) پس از 8 ماه تحمل حبس با دستور دادگاه از زندان آزاد شد. 

کایا در بدو آزادی از زندان مرمره در استانبول از سوی همقطاران سیاسی اش از جمله پروین بولدان رهبر مشترک سابق HDP، مورد استقبال قرار گرفت. 

پس از برگزاری اولین جلسه نشست بررسی پرونده کوبانی موسوم به «دومین پرونده کوبانی» در دادگاه بیست و دوم عالی کیفری آنکارا، هُدی کایا، به طور مشروط و با تداوم ممنوعیت خروج از کشور از زندان آزاد شد.

در این دادگاه هُدی کایا، گارو پایلان، سرپیل کمال‌بای، فاطما کورتولان و پرو دوندار به اتهام شرکت در راهپیمایی اعتراضی اکتبر 2014 در حمایت از مقاومت کوبانی محاکمه شدند.

هُدی کایا پیشتر در دوم نوامبر 2023 توسط پلیس ترکیه در فرودگاه استانبول بازداشت و راهی زندان شده بود.

کایا در سخنان کوتاهی پس از آزادی از زندان گفت: «قانون گریزی، غصب جان و آزادی و حقوق انسان ها در کشور (ترکیه) حد و حسابی ندارد. متاسفانه افراد از همه اقشار همچنان در معرض این بی‌عدالتی‌ها هستند.»

کایا در ادامه افزود: «پرونده کوبانی یکی از پرونده های توطئه تراژیک و غم انگیز ترکیه است که باید به طور جدی مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و به عنوان یک نمونه در تاریخ حقوق نگاشته شود.»

او با بیان این که 8 ماه به ناحق در زندان بوده است گفت: «8 ماه زندان در برابر دوستانی که ده سال است در زندان به سر می برند چیزی نیست. ما را آزاد کردند اما قلب ما پشت دیوارهای زندان مانده است. آدم های بی گناه و خوب و پاک دست در زندان به سر می برند.»

هدی کایا نماینده سابق HDP آزاد شد + فیلم

کد خبر 2772095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha