تداوم عملیات در مأوا؛ جان مردم در خطر است

سرویس ترکیه - شهروندان ساکن در ارتفاعات مأوا در کردستان ترکیه در واکنش به عملیات نظامی در این مناطق گفتند که جانشان در خطر است.

به گزارش کردپرس، عملیات نظامی ترکیه در مناطق روستایی خربکور (Xirbêkûr) در ارتفاعات مأوا در استان الیح (باتمان) که از 18 ژوئن آغاز شده و در 22 ژوئن به مناطق کرجوس گسترش پیدا کرد، با محاصره مناطق روستایی و بمباران هوایی ادامه دارد. فرمانداری باتمان در اطلاعیه ای اعلام کرد که ورود به ابن مناطق و خروج از آن تا ششم جولای ممنوع است.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، پس از اعلام ممنوعیت ورود و خروج، مناطق حاشیه ای روستای خربکور توسط جنگنده های F-16 ارتش ترکیه بمباران شدند.

مردم منطقه که معیشت آنها از راه باغداری و کشاورزی می گذرد اعلام کردند که از رفتن به تاکستان ها و باغ های خود نهی شده و نظامیان آنها را تهدید کرده اند.

ممنوعیت عبور و مرور از 22 ژوئن در بیش از 10 روستای منطقه اعمال شده است. بمباران ارتفاعات سبب آتش سوزی در منطقه شده بود که به اکیپ های آتش نشانی نیز اجازه اطفای حریق داده نشد و سرانجام بارندگی 23 ژوئن آتش را خاموش کرد.

منابع محلی روستایی اعلام کردند که صدای جنگنده ها و بمباران و شلیک گلوله سبب وحشت کودکان شده و زندگی در ممنوعیت عرصه را بر مردم تنگ کرده و بسیاری از آنها بیم جان خود را دارند.

تداوم عملیات در مأوا؛ جان مردم در خطر است

تداوم عملیات در مأوا؛ جان مردم در خطر است

تداوم عملیات در مأوا؛ جان مردم در خطر است

کد خبر 2772138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha