اخراج از ترکیه پس از تحمل سی سال زندان

سرویس ترکیه - شهروند اهل حسکه پس از سی سال و 6 ماه از زندان ترکیه آزاد و از این کشور اخراج شد.

به گزارش کردپرس، عبدالمناف عثمان شهروند اهل شهر حسکه پس از 30 سال و 6 ماه از زندان ترکیه  آزاد شد و بدون این که اجازه دیدار با خانواده اش را پیدا کند، برای اخراج از ترکیه به پاسگاه آق حصار منتقل شد.

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، عثمان 58 ساله که در زندان مانیسا آق حصار محبوس بود، پس از تحمل 30 سال و 6 ماه از زندان آزاد شد. او در 3 مارس 1993 در الیح (نام ترکی: باتمان) دستگیر و از سوی دادگاه امنیت ترکیه به اتهام «تلاش برای جدا کردن برخی از اراضی تحت حاکمیت دولت از اداره دولتی» به حبس ابد محکوم شده بود، پس از تحمل بیش از سی سال از زندان آزاد شد.

عثمان که با پایان سی ساله مجازات خود قرار بود در سوم مارس گذشته از زندان آزاد شود، درخواست اظهار ندامت از سوی مقامات زندان را نپذیرفت و به دلیل از سوی هیات نظارت و مدیریت زندان مجبور به تحمل شش ماه دیگر زندان شد.

او حتی اجازه نیافت با اعضای خانواده خود و برخی از فعالان اجتماعی و سیاسی که منتظر او در مقابل زندان بودند، دیدار کند و به طور مستقیم به ایستگاه ژاندارمری آق حصار منتقل شد تا به مرکز دیپورت مانیسا فرستاده و از کشور اخراج شود.

خانواده عثمان که در ترکیه اقامت دارند همچنان در مقابل پاسگاه ژاندارمری منتظر مانده اند تا بتوانند پیش از اخراج از ترکیه با عثمان دیدار کنند. عثمان که همچنان در پاسگاه ژاندارمری نگهداری می شود، اجازه ملاقات با خانواده اش را ندارد.

لازم به ذکر است که مجازات حبس ابد در ترکیه معمولا پس از 30 سال به پایان می رسد.

کد خبر 2760371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha