نماینده CHP: هم پلیس امنیت و هم میت رشوه می گیرند!

سرویس ترکیه - وزارت کشور ترکیه با دشوارتر کردن شرایط اعطای شهروندی به اتباع بیگانه، یکی از شروط لازم را داشتن برگه تایید از سوی پلیس امنیت و میت اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، ابراهیم تاش یاغان، مدیر کل اداره نفوس  و شهروندی وزارت کشور در سخنانی از سخت تر شدن شرایط اعطای شهروندی به اتباع خارجی در ترکیه خبر داد. بر اساس دستورالعمل جدید اتباع خارجی که قصد اخذ شهروندی ترکیه را دارند باید از اداره پلیس، سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه (میت) و اینترپل تاییده دریافت کنند. 

به دنبال برخی اخبار منتشر شده درباره اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری، ازدواج، خرید ملک و گناهندگی در ترکیه، ابراهیم تاش یاغان پزارشی درباره روند اعطای شهروندی به اتباع خارجی به کمیسیون امور خارجه مجلس ترکیه ارائه داد. 

تاش یاغان، در گزارش خود در کمیته امور خارجی مجلس ترکیه گفت: «یکی از مهمترین مراحل اخذ شهروندی ترکیه تحقیقات امنیتی پلیس و سازمان میت است. در صورت عدم احراز صلاحیت اشخاص توسط این سازمان ها روند اخذ شهروندی آنها متوقط می شود.»

او افزود: «بر اساس دستورالعمل جدید اتباع خارجی که قصد اخذ شهروندی ترکیه را دارند، علاوه بر این که باید از تحقیقات امنیتی پلیس و میت جواب مثبت بگیرند، باید همین مدارک را از اینترپل نیز دو بار دریافت کنند.»

گفتنی است، اخیرا اخباری در رسانه های اپوزیسیون ترکیه منتشر شده است که نشان می دهد برخی از رهبان دستگیر شده سازمان های ارتکاب جرایم بین المللی نظیر ماکسیمیلین ریفکین، راوا مجید، مارک گروگا و نناد پتراک، شهروندی ترکیه را داشته اند. 

به نوشته جمهوریت، اوتکو چاکروزر، نماینده حزب جمهوری‌خواه خلق (CHP) و عضو کمیسیون امور خارجه مجلس ترکیه با پرسش از تاش یاغان گفت در صورتی که افراد مجرمی که به آنها تابعیت ترکیه داده شده است از فیلتر پلیس امنیت و میت گذشته باشند، باید هم از پلیس امنیت و هم از میت بازخواست صورت گیرد. چاکروز پلیس و میت را متهم به رشوه خواری کرد.

کد خبر 2773267

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha