دولت AKP در پی الحاق کردستان عراق به ترکیه است!

سرویس ترکیه - روزنامه نگار کرد ساکن اقلیم، هدف دولت AKP از گسترش حملات به کردستان عراق را الحاق این منطقه به خاک ترکیه توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، بریتان زاگرس، روزنامه نگار کُرد ساکن اقلیم کردستان عراق که از نزدیک وقایع را دنبال می کند، در گفتگو با مزوپوتامیا تحولات اخیر در منطقه را مورد بررسی قرار داد. زاگرس با بیان این که حملات ترکیه علیه اقلیم اتفاق تازه ای نیست، گفت: «دولت عراق توافقی را با ترکیه علیه PKK امضا کرد که به ترکیه اجازه می داد تا عمق 5 کیلومتری از مرز خود عبور کند. با این حال ترکیه این قرارداد را به فرصتی برای تاسیس شمار زیادی پایگاه نظامی جدید بدل کرد.»

زاگرس افزود: «پایکاه های نظامی جدید ترکیه با همراهی حزب دمکرات کردستان (پارتی) افتتاح شد، فرودگاه های مخصوص فرود بالگرد در بامرنی ایجاد شد، آموزش نظامی در این پایگاه ها ارائه داده شد و از آن زمان تا کنون ترکیه همچنان در حال نظامی کردن منطقه است.»

نیروهای بین المللی و ترکیه عراق را به جهنم تبدیل کردند

این روزنامه نگار کُرد با بیان اینکه نیروهای بین المللی و ترکیه «عراق را به جهنم تبدیل کردند» افزود: «ظهور داعش در سال 2011 توسط همین نیروها صورت گرفت. امروز ترکیه هنوز گروهک هایی مانند داعش را به منطقه می آورد. ترکیه مأموریت اسب تروا را در حملات علیه PKK برعهده گرفت و به تلاش‌های خود برای تقویت اسلامگرایان افراطی سنی‌ ادامه داد. ترکیه با گروهک های شبه نظامی خود در سوریه و عراق تلاش می کند منطقه را تحت اشغال خود در آورد. اکنون ما این را نه تنها در عراق و سوریه، بلکه در لیبی و دیگر کشورهای آسیایی نیز می بینیم.»

دولت AKP در پی الحاق کردستان عراق به ترکیه است!

پارتی با خیانت خود باعث گسترش جنگ در اقلیم شده است

زاگرس با بیان اینکه پارتی نقش مهمی در تشدید حملات علیه منطقه داشته است، گفت: «پیش از این از تسلیحات سنگین و شیمیایی زیادی استفاده می شد که باعث تخریب گسترده محیط زیست در منطقه شد، اما موفقیت مورد نظر (برای ترکیه) حاصل نشد. امروز پارتی با خیانت های خود باعث تشدید و گسترش حملات علیه اقلیم کردستان عراق شده است.»

کسانی که به همکاری پارتی با ترکیه واکنش نشان می دهند از سوی میت و پارتی تهدید می شوند

او با تاکید بر اینکه کردها نسبت به حملاتی که با همکاری پارتی و ترکیه انجام می شود بسیار واکنش نشان می دهند، گفت: «سال هاست که فشار حزب دمکرات کردستان در اینجا مانع از تحقق اراده مردم شده است. پیشتر مردم در شلادیزه واکنش های زیادی به این همکاری نشان داده اند. پارتی در اینجا سیاست جنگی ویژه ای را دنبال می کند. اگرچه مردم به شدت به این وضعیت واکنش نشان می دهند، اما این صداها به دلیل سرکوب و فشار از سوی پارتی شنیده نمی شود. مخالفان به ویژه از سوی نیروهای میت و پارتی تهدید می شوند.»

پارتی دارد مردم کردستان عراق را به گرسنگی عادت می دهد

زاگرس ادامه داد: «پارتی در اقلیم کردستان با تغییر دادن مداوم موضوعات خبری در افکار عمومی جامعه و سیاست، در تلاش برای وابسته  و محتاج کردن هر چه بیشتر مردم به خودش است. حقوق ها دیر پرداخت می شود و سیاستی در جهت عادی سازی فقر و عادت دادن مردم به این وضعیت در حال اجرا است. در برابر این وضعیت واکنش‌هایی وجود دارد، اما این واکنش‌ها برای همراه کردن افکار عمومی کافی نیست.»

دولت AKP در پی الحاق کردستان عراق به ترکیه است!

پارتی با سیاست های اخیرش حقیقت خود را به نمایش گذاشت

زاگرس با اشاره به اینکه پارتی تا کنون از گفتمان «ناسیونالیسم» به عنوان سلاح استفاده کرده است، تصریح کرد: «پارتی با سیاست های اخیرش حقیقت خود را به نمایش گذاشت. اکنون کردها هم پارتی و هم اردوغان را می شناسند. دولت ترکیه می خواهد پیش از به پایان رسیدن دوره اردوغان نقشه های پلید خود را به نتیجه برساند. با این حال همه نیروهای خواهان دموکراسی باید در برابر این نقشه ها موضع بگیرند.»

دولت AKP در تلاش برای الحاق خاک اقلیم کردستان عراق به ترکیه است

روزنامه نگار کرد افزود: «دولت AKP در تلاش برای الحاق خاک اقلیم کردستان عراق به ترکیه است. همین پرچم ترکیه که توسط پارتی بر بالای سردر ورودی آمدیه نصب شده نشان دهنده نقشه های آنها است. ما پیشتر حملات ترکیه به عفرین را دیده ایم. دیدیم که آنها چطور عفرین را از کردها خالی کردند. مردم کردستان عراق باید واکنشی جدی به این موضوع نشان دهند. تنها در صورت واکنش از سوی مردم است که این اشغالگری پایان می یابد. ما در تاریخ خود بارها مقاومت کردها را دیده ایم و در نقطه ای هستیم که با مقاومت می توانیم به پیروزی دست یابیم.»

منبع: مزوپوتامیا

برگردان: خبرگزاری کردپرس - سرویس ترکیه

کد خبر 2773348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha