بازداشت 18 تن در استانبول به اتهام ارتکاب هلپرکی

سرویس ترکیه - در ادامه سری جدید بازداشت ها در ترکیه به اتهام هلپرکی، 18 تن دیگر در استانبول بازداشت شدند.

به گزارش کردپرس، در هفته ای که گذشت سری جدیدی از بازداشت شهروندان کُرد در ترکیه با اتهام عجیب رقص کُردی آغاز شد. در ادامه ای بازداشت ها روز گذشته 11 تن در استانبول به اتهام هلپرکی در یک مراسم بازداشت شدند.

به نوشته مزوپوتامیا، نیروهای پلیس با حمله به خانه شماری از شهروندان کرد در مناطق باغجیلار، اسنیورت، سلطان‌غازی و غازی‌عثمان‌پاشا در استانبول، 18 تن را به اتهام «تبلیغ برای سازمان تروریستی» بازداشت کردند. پس از اعزام این افراد به دادگاه، 7 تن از آنها به شرط کنترل قضائی آزاد شده و 11 تن دیگر با دستور دادگاه راهی زندان شدند. این افراد در مراسم با آهنگ های کُردی هلپرکی کرده بودند.

بازداشت 18 تن در استانبول به اتهام ارتکاب هلپرکی

گفتنی است، در بسیاری از مراسم کردی شهروندان با گرفتن دست یگدیگر هلپرکی می کنند. در برخی از این موارد شهروندان نوعی از هلپرکی را که به هلپرکی گریلا مشهور است انجام می دهند که معمولا این نوع رقص بازداشت و زندان را در پی دارد. 

بازداشت 18 تن در استانبول به اتهام ارتکاب هلپرکی

پس از بازداشت های پی در پی شهروندان به دلیل رقص کُردی در مناطق مختلف ترکیه، در روزهای اخیر در بسیاری از مناقط مختلف این کشور رقص های اعتراضی انجام شد و رهبران و سیاستمداران کُرد نیز در این مراسم شرکت کردند. به این ترتیب هلپرکی ساده در مراسم عروسی تبدیل به نوعی از مبارزه مدنی در ترکیه شد.

بازداشت 18 تن در استانبول به اتهام ارتکاب هلپرکی

کد خبر 2773378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha