اربکان به اردوغان: فراموش نکن که با رای ما روی آن کرسی نشسته ای

سرویس ترکیه - انتقاد نماینده حزب رفاه نو از اردوغان، به درگیری لفظی میان رهبر این حزب و اردوغان در فضای رسانه ای ترکیه منجر شد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رئیس حزب عدالت و توسعه (AKP) در سخنانی با هدف قرار دادن نماینده حزب رفاه نو (YRP) او را دارای مشکلات روانی توصیف کرد. فاتح اربکان رهبر این حزب نیز در پاسخ به او یادآوری کرد که با آرای همین حزب کوچک او دوباره توانسته بر کرسی ریاست جمهوری بنشیند.

ماجرا از آنجایی آغاز شد که چند روز پیش دوغان بکین نماینده حزب رفاه نو از دولت اردوغان خواست تا برای حل مسئله فلسطین از محمود عباس رهبر دولت خودگردان دعوت به عمل آورد. دعوتی که به گفته اردوغان از سوی عباس پذیرفته نشده است. اردوغان روز 27 جولای در یک مراسم افتتاحیه در زادگاه خود ریزه، در سخنانی با تهدید اسرائیل گفت: «همانطوری که پیشتر وارد قره باغ و لیبی شدیم، همانطور با اسرائیل هم رفتار خواهیم کرد.»

اردوغان: نماینده حزب رفاه نو بی ادب و دارای مشکل روانی است!

اردوغان در پاسخ به انتقاد رهبر حزب رفاه نو گفت: «یک فرد بی ادب از حزب رفاه نو آمده و خواستار این شده که محمد عباس بیاید در مجلس ما سخنرانی کند. این آدم کی هست؟ این حزب رفاه نو، همین حزب یک آدمی در آن هست! گویا مشکل روانی هم دارد. می گوید ما محمود عباس را دعوت نکردیم. چه کسی گفته ما محمود عباس را دعوت نکردیم؟ ما دعوت کردیم اما متاسفانه پاسخ مثبتی داده نشد.»

اردوغان با بیان این که همه تلاش های مثبت دولتش از سوی کسانی در درون کشور دیده نمی شود، حزب رفاه نو را به ناسپاسی متهم کرد و گفت: «اگر امروز چند کرسی در مجلس ترکیه دارید، از صدقه سر ما است. اما شما این را نمی بینید.»

اربکان: فراموش نکن که با رای ما روی آن کرسی نشسته ای

اربکان: این سخنان در شان یک رئیس جمهور نیست

فاتح اربکان در واکنش به سخنان اردوغان با انتشار پستی در شبکه های اجتماعی از اردوغان خواست تا نزاکت را رعایت کند. او گفت: «تابیر تاسف باری که آقای اردوغان درباره آقای دوغان بکین نماینده ما به کار برد، شایسته جایگاه ریاست جمهوری نیست و از ایشان دعوت می کنیم تا نزاکت را رعایت کند.

همچنین با توجه به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر این که به لطف آنها حق نمایندگی در مجلس را به دست آورده ایم، باید یادآور شویم که رئیس جمهور با آرای حزب رفاه نو برای رسیدن به آستانه 50 درصد آرا، دوباره به مقام ریاست جمهوری انتخاب شدند.»

گفتنی است، حضور اردوغان در ریزه با حواشی زیادی همراه بود. یکی از این حواشی نیز نواختن صورت یک کودک توسط اردوغان بود که یادش رفته بود دست اردوغان را ببوسد. تصاویر این اتفاق واکنش گسترده ای را در فضای رسانه ای ترکیه و دیگر نقاط جهان در بر داشت.

اربکان: فراموش نکن که با رای ما روی آن کرسی نشسته ای

حزب تازه تاسیس و اسلامگرای رفاه نو در انتخابات ماه می 2023 از ریاست جمهوری اردوغان حمایت کرد و با ائتلاف با احزاب حاکم توانست نمایندگان خود را به مجلس ترکیه بفرستد. این حزب در انتخابات 31 مارس یعنی انتخابات شهرداری ها، به طور مستقل شرکت کرد و توانست یکی از موفق ترین احزاب تازه تاسیس در تاریخ انتخابات ترکیه باشد.»

کد خبر 2773386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha