اردوغان ترور اسماعیل هنیه را به شدت محکوم کرد

سرویس ترکیه - اردوغان ترور اسماعیل هنیه را به شدت محکوم کرد و از تلاش این کشور برای به رسمیت شناخته شدن کشور آزاد و مستقل فلسطین بر اساس مرزهای 1967 خبر داد.

به گزارش کردپرس، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه با انتشار پستی در صفحه مجازی خود ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را به شدت محکوم کرد و هدف از آن را برهم زدن آرمان فلسطین و مقاومت غزه توصیف کرد. او در پیام خود از تلاش ترکیه برای به رسمیت شناخته شدن کشور آزاد و مستقل فلسطین بر اساس مرزهای 1967 خبر داد.

در این پیام آمده است:

«هدف از ترور برادرم اسماعیل هنیه، دقیقا همان هدفی است که پیشتر از ترور شیخ احمد یاسین، عبدالعزیز الرنتیسی و بسیاری دیگر از شخصیت‌های سیاسی غزه دنبال شد. اما بربریت صهیونیستی آنطور که تا کنون نیز به اهداف خود نرسیده، باز هم نخواهد رسید. امید است رعب و وحشتی که اسرائیل بر جغرافیای ما تحمیل کرده است، به‌ویژه ظلم و نسل‌کشی در غزه، با مواضع قوی‌تر جهان اسلام و اتحاد بشریت، پایان یابد و منطقه و جهان به آرامش برسند.»

در بخش دیگری از پیام اردوغان آمده است:
«ما به عنوان ترکیه، همه راه ها را امتحان خواهیم کرد و تلاش خواهیم کرد تا با هر زوری شده درها را باز کنیم و از برادران فلسطینی خود با تمام امکانات و تمام توان خود حمایت کنیم. ما به تلاش برای ایجاد کشور آزاد، جدا و مستقل فلسطین بر اساس مرزهای 1967 با پایتختی بیت المقدس شرقی ادامه خواهیم داد.»

گفتنی است، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه و نعمان کورتولموش رئیس مجلس این کشور نیز در پیام هایی جداگانه ترور اسماعیل هنیه را محکوم کردند.

زکریا یاپیجی اغلو رهبر هداپار نیز با انتشار بیانیه ای این ترور را محکوم کرد و خواستار وحدت مسلمانان در برابر اسرائیل شد.

کد خبر 2773468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha