بازداشت قاچاقچیان انسان در مرز چاناق قلعه

سرویس ترکیه - یازده قاچاقچی انسان و 71 شهروند افغانستانی که به طور غیر قانونی در حال عبور از مرز به سوی یونان بودند در چاناق قلعه بازداشت شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهایی پلیس ترکیه با برگزاری عملیاتی 11 تن از قاچاقچیان انسان را در منطقه مرزی چاناق قلعه بازداشت کردند.

بنا بر گزارش جمهوریت، 9 تن از این افراد با قرار دادسرا راهی زندان شدند و 2 تن دیگر به صورت مشروط آزاد شدند. همچنین تلاش برای دستگیری دو مظنون دیگر ادامه دارد.

در عملیات انجام شده 10 دستگاه خودرو، 40 جلیقه نجات و 58 هزار و 665 لیر، 3 گرم طلا و مقادیری دلار از عواید حاصل از قاچاق انسان، کشف و ضبط شد.

همچنین 71 تبعه افغانستان که به جرم دست داشتن در قاچاق انسان و تلاش برای عبور غیرقانونی از ترکیه به جزیره لسبوس یونان دستگیر شده بودند، پس از اقدامات انجام شده به مرکز دیپورت آیواجیک تحویل داده شدند.

گفتنی است، این افراد قاچاقچیان انسانی هستند که با دریافت مقادیر گرانی، مهاجران غیر قانونی را با روش های خطرناکی از مرزهای غربی ترکیه به سوی اروپا می فرستند. مهاجرانی که شمار زیادی از آنها در تلاش برای رفتن به اروپا در دریا غرق یا گرفتار پلیس مرزی ترکیه و یونان می شوند. 

هفته گذشته، در جریان آتش سوزی در منطقه مرزی چاناق قلعه و یونان، شمار زیادی جسد سوخته در جنگل های یونان یافته شد که با توجه به عدم اعلام گزارش ناپدید شدن شهروندان یونانی در آن منطقه، پلیس یونان متوجه شد که این اجساد متعلق به مهاجران غیرقانونی است که در حین عبور از مسیر جنگل گرفتار حریق شده و جان باخته اند.

کد خبر 2760246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha