دیدار شاد میان رهبران CHP و DEM؛ کارشناسان به نتایج این دیدار امیدوارند

سرویس ترکیه - اوزگور اوزل رهبر CHP امروز به همراه هیاتی از نمایندگان به دیدار رؤسای مشترک DEM پارتی، حزب جانشین HDP رفت.

به گزارش کردپرس، اوزگور اوزل رهبر جدید حزب جمهوری خواه خلق (CHP) امروز به همراه نماینده های ارشد این حزب، به دیدار رؤسای مشترک حزب دموکراسی و برابری خلق ها (DEM) حزب جایگزین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) رفت. رهبران دو حزب پس از این دیدار، با شرکت در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک و شاد این دیدار را مفید و سازنده ارزیابی کردند. 

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، تونجر بکرهان رئیس مشترک DEM پارتی در سخنانی با بیان این که در این نشست درباره برخی مسائل روز از جمله بحران های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی ترکیه بحث و گفتگو کرده اند، گفت: «اپوزیسیون و احزاب سیاسی مسائل را از طریق گفتگو و مذاکره حل می کنند. در دوره ای که درگیر بحران های مختلفی هستیم، احزاب اپوزیسیون نیاز به مذاکره و گفتگوی بیشتری دارند. امیدوارم در روزهای آینده گفتگو میان احزاب سیاسی در ترکیه ادامه پیدا کند.»

اوزگور اوزل با بیان اینکه این نشست بسیار سازنده بود، گفت: «ما مسائل روز ترکیه و جهان را مورد ارزیابی قرار دادیم. این مذاکرات ادامه خواهد یافت. ما فکر می کنیم که این گفتگو ها و برگزاری نشست های مشترک میان احزاب کمک بسیار مهمی به تحقق دموکراسی در ترکیه خواهد کرد.»

تولای حتیم اوغولاری، دیگر رئیس مشترک DEM پارتی نیز با تاکید بر اینکه احزابی که باید الگوی دموکراسی باشند باید از طریق گفتگو در مورد مسائل ترکیه و برای ارائه راه حل گرد هم آیند، گفت: «ما امیدواریم بتوانیم با هم چنین تصویری را برای همه احزاب سیاسی ترکیه ایجاد کنیم. ما همراه با ساختارهایی که اتاق فکر نیروی دموکراتیک در کشور هستند پیش خواهیم رفت.»

دیدار شاد میان رهبران CHP و DEM؛ کارشناسان به نتایج این دیدار امیدوارند

حتیم اوغولاری اوزگور اوزل را رئیس مشترک CHP خطاب کرد!

به نوشته جمهوریت، رسانه نزدیک به CHP، تولای حتیم اوغولاری در هنگام سخنرانی خود جمله عجیبی گفت که باعث توجه و خنده حضار شد. او گفت: «نمی دانم چرا دلم می خواهد امروز آقای اوزل را رئیس مشترک CHP خطاب کنم.»

روزنامه جمهوریت این فضا را نشان دهنده مثبت بودن نشست و امیدواری به تداوم همکاری ها در آینده میان دو حزب عنوان کرد.

دیدار شاد میان رهبران CHP و DEM؛ کارشناسان به نتایج این دیدار امیدوارند

گفتنی است، پس از شکست اپوزیسیون ترکیه در انتخابات ماه می، رابطه احزاب اپوزیسیون از جمله DEM پارتی و CHP با یکدیگر تیره و تار شده بود. احزاب مختلف در بیانیه ای هایی از شرکت مستقل خود در انتخابات شهرداری ها در ماه مارس خبر دادند. با این حال پس از انتخاب اوزگور اوزل به عنوان رهبر جدید حزب مادر اپوزیسیون ترکیه، باز هم زمزمه هایی از همکاری های جدید میان احزاب شکل گرفته است. اوزل شروع خوبی داشته است و به نظر می رسد می توان به شانس پیروزی اپوزیسیون در این انتخابات امیدوار بود.

کد خبر 2764393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha