میدان ها فریاد انتخابات زودهنگام می زنند/شما از دهان فقرا گرفتید و به ثروتمندان دادید

سرویس ترکیه - اوزگور اوزل رهبر CHP یک بار دیگر به نمایندگی از مردم خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

به گزارش کردپرس، اوزگور اوزل رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) در سخنانی گفت که خواست مردم ترکیه برگزاری انتخابات زودهنگام است. او دولت را متهم کرد که با سیاست های اقتصادی اشتباه سفره فقرا را کوچکتر کرده و آن را به جیب ثروتمندان ریخته است.

اوزگور اوزل با شرکت در یک کنفرانس خبری درباره خواست برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: «همانگونه که رئیس جمهور محترم گفته است، چیزی به عنوان انتخابات زودهنگام نداریم بلکه چیزی به نام تجدید انتخابات داریم که تصمیم آن هم با خود رئیس جمهور است. در صورتی که انتخابات تجدید شود نیز ایشان یک بار دیگر نمی تواند نامزد ریاست جمهوری شود، مگر این که 360 نماینده در مجلس به نامزدی او رای مثبت دهند.»

میدان ها فریاد انتخابات زودهنگام می زنند/شما از دهان فقرا گرفتید و به ثروتمندان دادید

اوزل افزود: «اگر بپرسید چه زمانی باید این اتفاق بیافتد ما فکر می کنیم همین فردا باید این اتفاق بیافتد و بلافاصله بعد از دو ماه انتخابات برگزار شود. اما به همان اندازه که ارزیابی فنی او دقیق است، ارزیابی سیاسی او نادرست است. زیرا او می گوید که تا 4 سال پس از این از انتخابات خبری نیست و باید برنامه های خود را بر اساس این واقعیت بچینید.»

رهبر CHP، حزب مادر اپوزیسیون ترکیه، با اشاره به تورم اقتصادی بالا و عدم افزایش حقوق کارگران و بازنشسته ها، حزب عدالت و توسعه (AKP) را متهم کرد که برای پیروزی در یک انتخابات دیگر باعث بالا رفتن تورم در کشور و فقیر تر شدن مردم شده است. او گفت: «شما از دهان فقرا گرفتید و به ثروتمندان دادید و مردم هستند که دارند بهای آن را می پردازند.»

کد خبر 2772434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha