نشست غیر رسمی نمایندگان دولت های ترکیه و سوریه در عراق

سرویس ترکیه - منابع سوری مدعی شدند که نمایندگان دو کشور در چارچوب یک نشست غیررسمی در عراق با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

به گزارش کردپرس، در پی نا آرامی های اخیر در قیصریه و برخی دیگر از شهرهای ترکیه و خشونت علیه پناهجویان سوری، همچنین واکنش متقابل شهروندان در برخی شهرهای سوریه علیه نیروهای ترکیه ای، یکی از رسانه های سوری مدعی شد که مقامات ترکیه و سوریه در حال آماده سازی شرایط برای نشستن بر سر میز گفتگو هستند. 

روزنامه الوطن چاپ سوریه، به نقل از مقامات دولتی نوشت: «اظهارات اخیر مقامات سیاسی در زمینه تغییر رویه های سیاسی در میدان و حتی در سطح منطقه، طرفین را به فکر بازگشت به میز گفتگو ترغیب کرده است.»

حمایت روسیه، چین، ایران و جهان عرب

منابع اعلام کردند که روند مذاکرات با ترکیه زمان زیادی خواهد برد، اما به تفاهم سیاسی منجر خواهد شد. این نشست به روی رسانه ها بسته است و در آن همه جزئیات لازم برای عادی سازی روابط دو کشور مورد بحث قرار گیرد.

منابع همچنین اعلام کردند که موضوع مذاکره که برای نزدیک‌تر کردن آنکارا و دمشق در دستور کار قرار گرفته است، احتمالا حمایت روسیه، چین و ایران و همچنین جهان عرب را خواهد داشت.

به نوشته الوطن، منابع محلی در حسکه نیز از مسدود شدن مناطق تحت کنترل خود در جاده های شرق حلب، طبقه و دیرالزور به روی نیروهای سوری خبر دادند. 

روزنامه الوطن با اشاره به انتشار بیانیه ای از سوی YPG ، از قول آنها مدعی شده که «هر گونه آشتی میان دمشق و آنکارا توطئه بزرگی علیه مردم سوریه است.

گفتنی است، بشار اسد رئیس جمهور سوریه در ماه ژوئن از آمادگی دمشق برای عادی سازی روابط با ترکیه خبر داد. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز در واکنشی متقابل گفت که هیچ مانعی بر سر راه برقراری رابطه میان آنکارا و دمشق وجود ندارد.

کد خبر 2772378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha