پرچم های ترکیه به آتش کشیده شدند؛ ترکیه جنگنده های خود را به آسمان سوریه فرستاد + فیلم

سرویس ترکیه - در پی درگیری میان مردم ترکیه و مهاجران سوری در قیصریه، مردم در برخی شهرهای اشغالی سوریه پرچم های ترکیه را به آتش کشیدند و ترکیه نیز نیروهای خود را به مرز این کشور فرستاد.

به گزارش کردپرس، شب گذشته پس از انتشار خبر تعرض جنسی یک مهاجر سوری به یک کودک خردسال، مردم در شهر قیصریه به خیابان ها ریخته و به ساختمان های محل زندگی و مغازه های سوری ها در این شهر حمله کردند. مردم شیشه های پنجره ها را شکستند و شماری از ساختمان ها را به آتش کشیدند.

درگیری ها میان شهروندان ترکیه و سوری ها تا حدی بالا گرفت که به حملات نژادپرستانه تبدیل شد. نیروهای پلیس اعزام شده به منطقه نیز نتوانستند مردم خشمگین را کنترل کنند.

اعتراضات به فضای مجازی نیز کشیده شد و مردم معترض ترکیه هشتگ هایی را علیه حضور خارجی ها به ویژه مهاجران سوری و کسانی که با خرید خانه شهروندی ترکیه را می گیرند، ترند کردند.

پس از انتشار تصاویر خشونت آمیز درگیری علیه سوری ها در ترکیه، شهروندان سوری در اقدامی متقابل در شماری از شهرهای اشغالی این کشور از جمله باب، اعزاز و حلب به خیابان ها ریخته، پرچم های دولت ترکیه را پایین کشیده و پرچم سه ستاره سوریه را به جای آن نصب کردند. شماری از سوری ها پرچم های ترکیه را به آتش کشیده و این تصاویر را در فضای مجازی منتشر کردند.

بنا بر گزارش برخی رسانه های ترکیه از جمله جمهوریت، معترضان سوری خواستار پایین کشیده شدن تمام پرچم های ترکیه در سطح شهر شدند. برخی معترضان به ایستگاه های پلیس و ساختمان های اداره پست ترکیه در سوریه نیز حمله کردند. معترضان مسلح شده به برخی خودروهای پلاک ترکیه حمله کردند. آنها همچنین با مسدود کردن برخی مسیر ها خواستار بازگشت کامیون های ترکیه شدند.

پرچم های ترکیه به آتش کشیده شدند؛ ترکیه جنگنده های خود را به آسمان سوریه فرستاد + فیلم

به دنبال این اخبار، ترکیه جنگنده های خود را بر فراز آسمان مناطق اشغالی سوریه به پرواز درآورد. همچنین شمار زیادی خودروی نظامی و زرهی به سوی مرزهای ترکیه با سوریه اعزام شدند. 

بنا بر گزارش سُل خبر ترکیه اینترنت را در مناطق تحت کنترل خود در شمال سوریه قطع کرد.

مقامات ترکیه با انتشار اطلاعیه ای از شهروندان خود در سوریه خواستار خروج فوری آنها از این کشور شدند.

پرچم های ترکیه به آتش کشیده شدند؛ ترکیه جنگنده های خود را به آسمان سوریه فرستاد + فیلم

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سخنانی مسئولیت این درگیری ها را برعهده احزاب اپوزیسیون دانست و گفت که سخنان آنها باعث تحریک مردم علیه یکدیگر شده است. اوزگور اوزل رهبر حزب جمهوری خواه خلق (CHP) درواکنش به سخنان اردوغان، رئیس جمهور ترکیه را مسئول مستقیم این آشوب ها دانست.

برخی از سیاستمداران ترکیه از جمله اوزگور دمیرتاش نیز از مردم ترکیه خواستند تا خویشتندار باشند.

کد خبر 2772315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha