اعتراضات در شمال غرب سوریه ادامه دارد/آمار کشته ها به ۷ نفر رسید

سرویس سوریه - تاکنون ۷ شهروند سوری در اعتراضات مردم مناطق شمال و غرب سوریه توسط نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده‌اند.

به گزارش کردپرس، اعتراضات مردم مناطق شمال و غرب سوریه همچنان ادامه دارد و با توجه به آخرین آمار تاکنون ۷ شهروند سوری توسط نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده‌اند.

به نوشته گازته دیوار، در پی اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه مبنی بر عادی سازی روابط بین دو کشور، مردم مناطق شمال غرب سوریه که مخالف عادی‌سازی روابط دو کشور هستند به خیابان‌ها آمده و اعتراضات ضدترکیه‌ای در شمال سوریه تشدید شد.

منابع اپوزیسیون سوری و ساکنان محلی در گفتگو با خبرگزاری رویترز گزارش دادند که عبور از مرز ترکیه مجاز نیست و دولت ترکیه گذرگاه‌های مرزی را بسته است.

یک مقام مرزی گفت که در واکنش به حوادث شمال سوریه، گذرگاه‌های باب الهوی، باب السلام و سایر گذرگاه‌های کوچک «تا اطلاع ثانوی بسته شده اند».

در حالی که گفته می‌شود اعتراضات در عفرین، الباب، اعزاز و جرابلس به بسیاری از مناطق دیگر سرایت کرده است، ادعا شده که تعداد کشته‌شدگان در درگیری‌های نیروهای مسلح ترکیه با گروه‌های مسلح در این شهرها به ۷ نفر افزایش یافته است.

تظاهراتی که در آن شعارهای ضد ترکیه سر داده شد و پرچم‌های ترکیه پاره شد.

در اخبار دیده‌بان حقوق بشر سوریه (SOHR) مستقر در لندن، تعداد زیادی مجروح نیز وجود دارد.

لازم به ذکر است که علاوه بر اعتراضات در واکنش به خبر عادی‌سازی روابط سوریه و ترکیه، شب یکشنبه ۱۰ تیر پس از انتشار خبر تعرض جنسی یک مهاجر سوری به یک کودک خردسال، مردم در شهر قیصریه ترکیه به خیابان‌ها ریخته و به ساختمان‌های محل زندگی و مغازه‌های سوری‌ها در این شهر حمله کردند. مردم شیشه‌های پنجره‌ها را شکستند و شماری از ساختمان‌ها را به آتش کشیدند.

درگیری‌ها میان شهروندان ترکیه و سوری‌ها تا حدی بالا گرفت که به حملات نژادپرستانه تبدیل شد. نیروهای پلیس اعزام شده به منطقه نیز نتوانستند مردم خشمگین را کنترل کنند.

اعتراضات به فضای مجازی نیز کشیده شد و مردم معترض ترکیه هشتگ‌هایی را علیه حضور خارجی ها به ویژه مهاجران سوری و کسانی که با خرید خانه شهروندی ترکیه را می گیرند، ترند کردند.

پس از این اقدامات، مردم مناطق شمال ‌غرب سوریه نیز در اقدامی مشابه به خیابان‌ها آمدند و علیه ترکیه شعار دادند و پرچم گ‌های ترکیه را آتش زدند.

کد خبر 2772406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha