بازداشت 68 نفر با اتهام تشکیل باند سوء استفاده جنسی از کودکان و کلاهبرداری اینترنتی در ترکیه

سرویس ترکیه - وزیر کشور ترکیه از بازداشت 68 نفر با اتهام تشکیل باند سوء استفاده جنسی از کودکان و کلاهبرداری در فضای مجازی خبر داد.

به گزارش کردپرس، علی یرلی کایا وزیر کشور ترکیه از بازداشت 68 نفر با اتهام تشکیل باند اینترنتی سوء استفاده جنسی از کودکان و کلاهبرداری اینترنتی در 19 استان ترکیه خبر داد.

یرلی کایا، با انتشار اطلاعیه ای در صفحه ایکس خود اعلام کرد که وزارت کشور ترکیه با هماهنگی دایره مبارزه با جرایم سایبری فرماندهی کل ژاندارمری این کشور، بامداد امروز 68 نفر را در 19 استان ترابزون، آدانا، آنکارا، باتمان، اسکی شهیر، غازی آنتپ، ختای، ازمیر، ماردین، مرسین، سیواس، استانبول، ایغدیر، گیرسون، کاستامونو، موغلا، وان و زونگولداغ بازداشت کرده است.

در نتیجه بررسی های انجام شده از سوی دایره جرایم سایبری فرماندهی ژاندارمری استان آیدین یک باند کلاهبرداری شناسایی و بازداشت شده اند. آنها از طریق حساب‌های جعلی که در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی ایجاد کرده بودند،با استفاده از اطلاعات شخصی افرادی که با آنها در این پلتفرم های فضای مجازی دوست بودند، پرونده‌های قضایی جعلی، مصالحه و اسناد اجرایی ایجاد کرده بودند و به این ترتیب مبالغی را برای حق الوکاله یا رشوه برای بستن پرونده قضائی و اموری از این دست دریافت کرده بودند.

در این عملیات 23 تن به دلیل ذخیره و بازنشر تصاویر مستهجن از کودکان و به اشتراک گذاری این تصاویر در فضای مجازی به اتهام «تشکیل باند سوء استفاده جنسی از کودکان در فضای مجازی» بازداشت شدند.

کد خبر 2772296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha